Mijn paard wordt altijd heel gespannen bij het aandraven. Vooral als ik al een tijdje (ontspannen) gedraafd heb en weer ga stappen en haar dan weer laat aandraven. Dan gooit ze haar hoofd omhoog en weigert ze een stap harder te gaan en je voelt dat ze zich klaarmaakt om een bok te geven of ze gaat van de hoefslag af lopen. Als ik eenmaal in draf ben is ze heel ontspannen en laat ze haar rug helemaal los. Ik heb geoefend door heel veel stap-draf overgangen maken en zelf zo zacht en ontspannen mogelijk te blijven. Na een paar keer de stap-draf overgang is er wel minder spanning, maar als je 5 minuten later weer probeert aan te draven is het hetzelfde verhaal. Ik dacht dat als ik dit een tijd deed de spanning wel een keer over zou gaan, maar dat duurt nu wel erg lang. Ik weet ook niet waar het door komt, want ik ben nooit te hard geweest met het overgangen maken en er is naar mijn weten ook nooit wat gebeurd wat het zou kunnen veroorzaken. Een paar maanden geleden is ze nog bij de osteopaat geweest, dat was allemaal goed. Weet iemand hoe ik dit goed kan oplossen?
Hoe vraag je de overgang? Zit je haar zelf in de weg? Blokkeer je haar per ongeluk met je hand?
Emma0705
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-12 12:34
Ik geef haar iets meer ruimte van voren en geef dan lichte kuitdruk. Maar bij het voorbereiden al gaat haar hoofd de lucht in
midgie
Geplaatst: 27-02-12 12:36
Idd hoe vraag je de overgangen, hoe past het zadel, reageert ze ook zo als je zonder zadel rijd, hoe is jou hand, miss toch nog te veel druk met je kuit , vrag het eens op enkel je zit en span geen enkelen spier in je been , laat los en durf los te laten van voren, zoek geen steun aan de teugel .