Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marleenloveu schreef:Misschien moet je haar voor de tijd even lekker uitrazen aan de longeerlijn, dan is ze misschien wat minder fris als je met haar gaat wandelen.
Ymor schreef:Is ze op de terugweg ook zo? Anders zou je om kunnen draaien als ze trekt. Maar als ze het ook op de terugweg doet dan zou ik gewoon echt voor haar gaan staan op het moment dat ze begint te trekken. En pas weer verder gaan op het moment dat ze rustig is. Dit werkt met honden ook heel goed. En in het begin kan je soms wel 20 minuten wachten maar ze krijgen het heel snel door.
jveetje schreef:Ymor schreef:Is ze op de terugweg ook zo? Anders zou je om kunnen draaien als ze trekt. Maar als ze het ook op de terugweg doet dan zou ik gewoon echt voor haar gaan staan op het moment dat ze begint te trekken. En pas weer verder gaan op het moment dat ze rustig is. Dit werkt met honden ook heel goed. En in het begin kan je soms wel 20 minuten wachten maar ze krijgen het heel snel door.
Ik blijf dan wel vaak stil staan eerst maar dan gaat ze schrapen en kan niet rustig blijven staan. Dus dan ga ik maar weer verder en dan wil ze direct weer snel. Na twee km's ongeveer dan is ze wel wat rustiger dan in het begin maar nog steeds enthousiast. En als ze dan weer bijna thuis is wil ze weer snel naar huis.

. 
suikerpaard schreef:Ik heb dit probleem ook gehad, moest vaak halverwege terug omdat mijn arm drie meter langer was geworden
Ik ben blijve oefenen, steeds weer naar buiten, op een gegeven moment is het spannende ervan af. En telkens een rondje om je heen laten lopen als de pony je voorbij loopt. Degene die de meeste passen maakt, heeft verloren
, maar doet je paard het nu niet meer dan? Ik ga het ook zo proberen ben zo benieuwd hoe dat gaat de eerstvolgende keer
Girassol schreef:Mooi dat je wat aan de tips hebt! Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het je helpt dus mocht je zin hebben om te laten weten hoe het gaat met oefenen dan krijg je nog wel een reactie van me in dit topic
aerdenhout1 schreef:Probeer eens een hengsten ketting. Zodra ze je voorbij wil even een klein rukje geven en weer zorgen dat ze achter ( schuin achter!) je blijft lopen. Als je nu met een touwtje voor haar hoofd zwiert op het moment dat ze te snel gaat zal ze ook haar pas in houden.
Ook wil het wel helpen als je achter een ander paard naar buiten gaat.
In elk geval ten alle tijden zeer consequent blijven, nee is nee en zeker niet vergeten te belonen.
Ik zal niet vergeten haar te belonen, ze luisterd heel goed naar belonen met je stem dus dat is weer heel goed.