Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en zo ontspant hij rugspieren.
Kosha06 schreef:Ik heb met mijn 5 jarige kwpn'er hetzelfde probleem gehad. Bij mij zag je aan de longe dat haar achterbenen bijna niet meer van de plaats kwamen en dat er vanaf haar lenden tot aan de staart geen beweging/ deining zat. Op advies van de fysio ben ik haar ook intensief (twee dagen longeren één dag rust) gaan trainen aan de longe. Als je handig bent met de dubbele lijnen is dat een goede manier, maar ik ben daar niet zo behendig in dus ik heb een halsverlenger van elastiek gebruikt. Dit puur om haar te begeleiden om voor meer te zakken. Daardoor ging ze meer ontspannen en door die ontspanning durfde ze langzaam ook haar rug los te laten. Nu, vier weken later is de fysio weer geweest en die was zeer verrast door het resultaat. De spanning in de rug was afgenomen en aan de longe zag je ook dat alles weer lekker meedeinde. Ik heb d'r ook veel overgangen aan de longe laten maken. Ik hoop dat je er wat mee kunt... Succes ermee!
Ps heeft de fysio nog geadviseerd om foto's te laten maken om eventuele blessures uit te sluiten?