Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Morrow_Less schreef:Bij mij wilde het ook niet lukken en nog steeds niet.
Bij de manege waar ik toendertijd reed was er een zeer strenge lesgever en hij was het beu en bond mijn voeten vast met touwen aan de singel (stijgbeugel aan singel) om zo mijn voeten recht te houden. Ik wilde het niet maar ik moest als ik nog wilde blijven rijden, leuke chantage he, en als 12jarige doe je het maar gewoon.
Later is gebleken dat het voor mij onmogelijk is om mijn voeten recht te houden, maar ook om op een normaal zadel te zitten. Er is 2waardse bekkenkanteling, ongelijke benen en gedraaide knieën vastgesteld.
Toen ik het vertelde aan de instructeur geloofde hij me niet, erna zei ik dada manege.
In het begin doet het pijn, maar als het na hele lange tijd niet leuk en het blijft ontzettend pijn doen kan je best eens een bezoekje brengen aan de arts, mij heeft het goed geholpen. Ik weet nu mijn gebreken en kan me erop aanpassen.
Nog veel succes
.
LizzyO schreef:De truc is om niet alleen je tenen naar binnen te draaien, maar je hele been, vanaf je heup. Dus bovenbeen, onderbeen en voeten naar binnen draaien. Als je dit wil doen moet je ook je been lang houden en niet je knieën klemmen, want anders lukt dit niet. Dus, wat Lara_Silver ook zegt, als het je lukt je been verder naar binnen te draaien heb je waarschijnlijk behalve je kapstokvoeten ook andere problemen in je zit verholpen.