Lastige paard.. Laten rijden door "jong" meisje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heldopsokken

Lastige paard.. Laten rijden door "jong" meisje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 18:05

Hallo allemaal,

Ik kamp met een klein probleempje.. Ik heb twee paarden. En voor een van de twee heb ik een verzorgster.
Een meisje van vijftien. Ze is hartstikke volwassen met de paarden, en ze doet geweldig haar best.

Nu ben ik zwanger, en rijd ik niet meer. Nu heeft zij mijn tweede paard ook overgenomen tot ik eht weer kan.
In de bak gaat dit geweldig. Maar met buitenrijden, dan word dit paard nog weleens heet, en dan is hij eigenlijk wat te sterk voor haar.
Ze weet nog niet goed hoe ze op zon moment op juiste wijze moet reageren (Schrikt vaak zelf, dus diep zitten en rustig ademhalen lukt de eerste minuut niet, en dan is ze eigenlijk net te laat).

Nu is dus mijn kwestie.. Moet ik haar wel of niet laten buitenrijden? Ze zal alleen onder begeleiding naar buiten gaan (Iemand gaat lopends mee). Maar ze zal niet aan het halstertouw lopen. (Indien meneer druk word, word hij bij het halster gepakt).

Is dit vragen om problemen, of vinden jullie dat dit kan?

Meneer is overigens alleen vlug angstig, en maakt zich dan sterk. Hij is absoluut niet gemeen oid!

troi

Re: Lastige paard.. Laten rijden door "jong" meisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:07

Niet doen! Is link, naast het letsel dat het kan opleveren ben jij ook nog eens financieel aansprakelijk voor eventuele schade die je paard veroorzaakt.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:08

Ik denk dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen en haar met je andere paard gewoon naar buiten kan laten gaan. Met deze kan ze dan toch gewoon in de bak rijden en met de andere een keer naar buiten.
Ik zou het risico niet durven nemen dat er iets gebeurd!

Anoniem

Ik zou het niet doen, als het maar voor tijdelijk is. :n

hafjelinger

Als jij er nu al twijfels over hebt, zou ik dat niet doen. Je moet het niet uit willen lokken, je wilt natuurlijk niet dat ze valt.

Maar misschien kan ze beginnen met een kort buitenritje? (rondje langs de weg oid) Dan kun je zelf beoordelen of je vind dat ze deskundig genoeg is een 'volledige' buitenrit te maken :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:10

Wat vind de verzorgster zelf? :)
Denk dat ze op die leeftijd wel redelijk zou moeten kunnen inzien of ze het aankan of niet, toch?
Mijn gevoel als ik dit zo lees is: niet naar buiten laten gaan, lekker binnen rijden. :j

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:10

Char_elle schreef:
Ik denk dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen en haar met je andere paard gewoon naar buiten kan laten gaan. Met deze kan ze dan toch gewoon in de bak rijden en met de andere een keer naar buiten.
Ik zou het risico niet durven nemen dat er iets gebeurd!

Helemaal mee eens

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:11

Niet toelaten. Als er wel wat gebeurd, vergeef je het jezelf nooit..

heldopsokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 18:16

Ik twijfel inderdaad een beetje. Ze kan prima rijden. En ze kan hem ook wel aan. alleen geruststellen lukt haar niet.
Zolang ik zelf er naast loopt gaat het prima (Als meneer dan iets engs ziet plakt hij tegen mij aan, is net mijn hondje). Zo gaan we ook al een aantal weken op pad.

Maar ik weet niet hoe hij reageert als niet ik, maar mijn vriend naast hem loopt.
Hij vertrouwt beide wel (Zoals meisje als mijn vriend), maar mij ziet hij echt als zijn ware leider.
Ik weet niet hoe hij zal reageren als ik niet degene ben die ernaast loopt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:56

Gewoon lekker in de bak laten rijden en misschien uit laten stappen buiten of aan het touwtje mee.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:08

slotje aangezien het een topic van een SA is.