been geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maureen_noa

been geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:28

ik rij op een paard dat nogal heftig op het been reageerd. soms luisterd ze niet en dan wil ik wel been geven maar omdat het nogal een gevoelig paard is weet ik niet of ik het paard juist been moet geven of juist andere hulpen moet geven (stem verhef mag niet)

Eleven

Re: been geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:41

Waarom mag je je stem niet verheffen? En wat is niet luisteren? Sloom of juist een andere kant op gaan?

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:50

Misschien kun je gewoon heeeel licht been geven ;) Je moet denk ik erachter zien te komen wat haar grenzen zijn, dat je haar aanvoelt. Is je stem verheffen erg hard praten zegmaar of dat je gewoon helemaal muisstil moet zijn? :# B-)

maureen_noa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 21:11

ze reageerd nogal heftig op stem en door daardoor schrik ze vaak van je harde stem je kan wel gewoon praten hoor maar je mag gewoon niet boosheid in je stem laten horen

soms wil ik in draf dat wil zijn dan niet of ze gaat stil staan en achter uit lopen

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:28

Zonder boosheid kun je prima je stem gebruiken om je paard positief aan te moedingen.
Ik zal ook persoonlijk niet zo snel een boze stem opzetten bij het niet reageren op je benen.
Help klikken of het woordje draf niet om het paard de overgang te laten maken?
Ik zal zeker je benen er wel aanhouden.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:30

Gewoon je been er aan houden en net doen alsof je op een ander paard zit , een paard wordt alleen maar heftiger in zijn reactie als je je been er van af doet . Ik spreek uit eigen ervaring , ik had ook zo'n paard en reed altijd met mn benen dr af , niemand kon dat paard nog rijden toen ik m te koop zette.... Mijn tip is gewoon rijden gaan zoals je dat op elk ander paard ook zou doen !

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:36

altijd je been aan je paard houden, je hoeft er niet continu mee te drijven of druk te geven , maar gewoon langs je paard laten liggen.paard moet eraan wennen.en gaan rijden de heftige reacties zullen snel verdwijnen.