Balans

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 11:11

Hallo bokkers
vandaag komt er een meisje 5 en 9 op mijn shetlander rijden.
Alleen zitten ze nog heel onstabiel.
want dit word voor het meisje van 5 de tweede keer dat ze op een shetlander zit en voor het meisje van 9 de 1ste keer.
Heeft iemand tips zodat ik ze kan helpen dat ze toch wel goed ziten en heeft er iemand nog leuke dingen om te doen alleen in stap denk!
of heeft er iemand een stappenplan over hoe jullie dat aanpakte en hoe jullie dat opbouwde !
want ze leren van mij de bassisbeginselen.
Trouwens is het familie van mij dus geef niet zomaar les ofzo hoor!
Groetjes Linsey

Tango1979

Re: Balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:14

Leuk altijd lesgeven aan zulke jonge ruitertjes. Zorg vooral dat ze het leuk vinden en ontspannen blijven. Wat ik vaak doe bij jonge ruitertjes is gymnastieken. Zwaaien met de armen en draaien met de enkels. Wat ook leuk is: geef ze een opdracht om iets aan te raken. Cap, knie, eigen teen, oren pony (niet aan trekken natuurlijk) staart pony. Zo staan ze er niet bij stil dat ze aan het rijden zijn op een grote enge pony en ontspannen ze lekker.

Wat ik ook vaak deed, is een soort hindernisbaantje maken. Met een balkje om overheen te stappen, of tussendoor vier balkjes in de vorm van een gebroken lijn en een slalom natuurlijk.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:23

Ik denk inderdaad veel leuke dingetjes doen in stap. Zijn de pony's wat gewent qua drukte om zich heen? Dat is natuurlijk ook wel handig voor als je de dingen wil gaan doen die Tango1979 opnoemde. Een keer met een voetbal spelen? Leren sturen en de pony gecontroleerd achter de bal houden, dat is natuurlijk ook een erg leuk spelletje!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:28

Oke Bedankt hier heb ik zometeen wel wat aan!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:32

Hallo,
Mt die meiden gaat het heel goed met balans
Alleen heeft de ene heel veel moeite met sturen en dan andere met hakjes naar beneden en oplet want vaak is ze een beetje aan het dromen.....
Ook heeft ze moeite met de pony naar de buitenkant te houden als ze aan de longe zit...
Hebben jullie tips
Gr.