Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nu ben ik inmiddels érg druk aan het recht richten met mijn 5 jarige heel veel mee aan de hand bezig geweest en veel aan het longeren geweest en daarna zadelmak gemaakt.. Heb nog niet zo'n soepel paard gehad.. Het werkt dus echt super en dat terug trekken is gewoon not done..

Langcara schreef:En dat is dus wat ze op de manege leren Sassol. Want dat hoofd MOET en ZAL naar binnen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. En zo krijg je dus getrek aan de binnenteugel en nog meer scheefheid en vastzitten.
Cowgirl schreef:Langcara schreef:En dat is dus wat ze op de manege leren Sassol. Want dat hoofd MOET en ZAL naar binnen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. En zo krijg je dus getrek aan de binnenteugel en nog meer scheefheid en vastzitten.
Niet alleen maneges hoor. Het nivo van instructie in nederland vind ik maar bagger slecht.
sillyhorse schreef:Kim zat heel erg vast in haar lichaam en daar had (en heb) ik wel een 'apart iemand' voor nodig.[naam] schreef:Ik heb ook les in rechtrichten.
Edit; Nu ik het nog eens overlees, denk ik dat je geen les hebt van een rechtricht-instructeur, dus misschien heb je niks aan mijn tips.
Elke goede instructeur is bezig met rechtrichten, daar heb je geen apart iemand voor nodig hoor.
Fijn om te zien dat meerdere mensen dat zien!
En de kortste is niet altijd de snelste weg