Verlatings angst bij 1 paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

robinnatra

Verlatings angst bij 1 paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 18:26

Hoihoi,

Mijn paard heeft een soort van verlatings angst maar hij reageert alleeen op die manier bij 1 ander paard. Als dat paard weg gaat word hij Druk en kijkerig, gaa t zijn hoofd in de lucht en blijft hij maar hinniken.
Het paard is wel pas 3 en hij staat pas twee weken op die nieuwe stal maar het si wel heel vervelend..

Heeft iemand tips!

ladyx5

Re: Verlatings angst bij 1 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:28

Ik denk dat het van zelf minder word naar mate hij/zij langer staat op die stal. Het ene paard heeft wat meer dagen nodig om te wennen als het andere;)

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:37

Misschien kun je hem een beetje hooi ofzo geven wanneer de ander weg gaat? Zodat hij een beetje afgeleid is?
Soms moeten ze gewoon even door hebben dat een paard ook weer terug komt wanneer die even weg gaat. Zeker als ze pas verhuisd zijn. Ik zou proberen om het paard een beetje af te leiden (poetsen of een stukje lopen) wanneer de ander weg gaat.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:51

dat wordt vanzelf wel minder, gewoon zoveel mogelijk doen, je hebt noggeluk. mijn paard wil niet eens van stal weg! die rent elke keer weg!

nikki23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:31

misschien als je weggaat de radio zacht aanzetten in de buurt van zijn stal (als je stroom hebt tenminste) :D :+
ik weet niet of je er wat aan hebt ;)
het zal denk ik wel wanneer hij/zij wat ouder wordt, minder worden :o

xCelestee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:47

Is dit tijdens het rijden?

rockcesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:07

hooi!

mijn paard heeft dat ook gehad als zijn maatje , die de stal naast hem staat weg ging of als hij alleen in de paddock moest staan. wij hebben 2 paddocks naast elkaar. dus eerst samen met een paard ernaast laten staan en die als eerste weg halen , zodat hij heel even alleen kwam te staan en dan dat steeds opbouwen. hij staat nu netjes en rustig alleen in de paddock . op stal gaat het ook goed. het is gewoon een kwestie van wennen denk ik.