Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

eefj33 schreef:Heb je wel eens aan western gedacht? Ik weet niet of het wat voor jullie is, jij bent altijd nog degene die dat het beste aanvoelt, maar wellicht een optie om eens over na te denken? Al is het wel een heel gedoe om weer helemaal om te scholen e.d., zeker op die leeftijd.
Jep, ik hoor western!
. Maar ik ben het wel met je eens dat de behoeften van het paard ook belangrijk zijn!La_ruette schreef:@Tenno7: Ik wil ook niet intensief trainen en ook geen moeilijke dressuuroefeningen doen. Ik wil graag dat ze soepel in haar lichaam blijft en hoop hiermee ook dat ze wat langer mee gaat.
Rust roest! Buiten ritjes e.d. staan sowieso gepland maar ik denk dat ze toch wat meer nodig heeft dan alleen dat! Plus dat ik nu s'avonds in het donker geen buitenritjes ga maken. Maar ik ben het wel met je eens dat de behoeften van het paard ook belangrijk zijn!
@ Sjolvir: Daar zou je idd gelijk in kunnen hebben maar het is niet zo makkelijk om instructie te vinden die op mijn behoeften aansluit. Bij mij op stal zie ik genoeg instructeurs lopen maar daar zie ik toch vaak (helaas) het trek en zaagwerk!
Tenno7 schreef:ik zou eerlijk gezegt niet intensief meer gaan trainen met een paard van 19, je moet dingen doen die het paard leuk vindt, is dat bijf buitenritte? kun je op buitenritten gaan dresuren, ik zelf heb een paard van 19 en die vindt momenteel in de bak rijden helemaal niet leuk meer, en het wordt ook wat belastend voor der, vooral bij wat oudere paarden moet je een weg vinden in wat ze leuk vinden en daarmee verder gaan trainen! dit werkt erg goed!