Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DesireeK schreef:Je benen vast zetten met een riempje??? aan de singel of singelstoten.. dan leer je je benen op die plek te houden...

Katja schreef:Zonder beugels loop je het risico op knijpen met het been waardoor je nog meer gaat stuiteren. Ontspannen is belangrijk om goed mee te zitten.
Katja schreef:Je kunt proberen hele kleine stukjes in de verlichte zit te rijden, zo leer je genoeg druk op je beugel Gé houden waardoor je beenligging stabieler wordt.
mrie schreef:Die spierpijn gaat na verloop van tijd wel over. Blijven oefenen. Doe tijdens het oefenen een keer een stukje je ogen dicht ontspan je en verbeeld je dat je op een grote skyppybal zit. Voel je hoe je rug en heupen de beweging van je paard volgen, welke beweging maken je schouders en bovenlijf? is die gelijk aan die van je heupen? Dan onspan je nog niet genoeg. Als het goed is moet je voelen dat die een soort tegengestelde beweging aan je heupen maken. Je hoofd volgt weer wel de beweging van je heupen. Gek he, maar zou ben je bezig om balans te houden zonder dat je je paard hindert.
Wat ik je nu uitgelegd is een stukje van de basis. Zit het even niet mee, keer dan terug naar deze basis en begin opnieuw.
mrie schreef:Nynke_Mandy schreef:Oke dus je moet, als ik het goed heb, je buik naar voren bewegen en je bovenlichaam hetzelfde houden. Een soort van je navel naar je gezicht.
Ik weet niet precies wat je bedoelt..? Bedoel je bij het lichtrijden of bij de ogendicht oefening?
) is: beugels los en handen op je hoofd
Kost wat lef en het is hilaaarisch
Maar daar krijg je pas echt een goeie zit van Magrathea schreef:Wat helemaal een goeie oefening is (wel even handig om aan de longe te doen) is: beugels los en handen op je hoofd
Kost wat lef en het is hilaaarisch
Maar daar krijg je pas echt een goeie zit van
Echt lief!