Vooral laterale buiging oefenen, schouder binnenwaarts, travers, en dus zorgen dat het paard netjes aan het been wordt, als jij je buitenbeen positie 3 zet dat dan ook onmiddelijk zijn achterhand naar binnen komt. Oprichting vanuit de schouder, en zorgen dat hij niet op binnen of buitenschouder valt tijdens het rijden maar dfus ook zeker in de galop. Dus goede les nemen, de lesgever ziet deze dingen van op een afstand, en kan zo tips geven om tot het gewenste resultaat te kunnen komen.
Wat ik wil weten is of je paard voor in de goede galop zit, en achter in de foute of vice versa.
Als ze alleen voor goed aanspringen, is dat meestal omdat ze net een tel te laat op je hulp reageren. als ze voor verkeerd aanspringen maar achter goed, dan zou dat wel eens balans probleem kunnen zijn.
kelly_anki
Geplaatst: 10-02-12 16:44
Ik ben benieuwd naar de antwoorden, mijn paard doet het tegenwoordig aan de longeerlijn ook, alleen onder het zadel galopeert ze wel gewoon goed!
ik heb hetzelfde probleem en ik moet van mijn lesgever haar de hele tijd terugnemen als ze dat doet maar dat vind ik erg vervelend want het is in elke hoek dus ik luister even mee
Rechtrichten en idd schoudervoor rijden, maar zoveel mogelijk met je buitenhand rijden. En zeker niet streng zijn aan de binnenkant. Stukjes contra rijden op een kleine gebroken lijn om hem sterker te maken. Op de korte zijde afwenden na A of C en dan stuk op de binnenhoefslag galopperen Niet bestraffen, herhalen herhalen herhalen. Stukje
johanne
Geplaatst: 10-02-12 19:30
wat soms ook is dat er ongemerkt te veel druk op de binnenteugel is. Sommige reageren hier heel sterk in door over te springen of eruit te vallen.