Buiten been naar achter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Buiten been naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:34

Heei,

Ik heb er ongelofelijk veel moeite mee om mijn buiten been naar achter te leggen in de draf.
Oke, ik zal eerlijk zijn, ik kan het gewoon niet.
Ik rij regelmatig zonder beugels en dan wil het wel, dan rij ik zoizo 10x netter dan met beugels, maargoed daar gaat het niet om. Omdat mijn buiten been dus niet echt naar achter wil moet ik voltes begrenzen met buiten teugel of buitenbeen op de plek en wijken lijkt eigenlijk ook nergens op. Gevolg, ik sla het liever over omdat paard lief er toch geen donder van snapt :+ Dus HELP! hoe de hel krijg ik mijn achterbeen vatsoendelijk achter de singel zonder als een schele aap op mijn paard te zitten.

Alvast bedankt :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:36

Wat lukt precies niet? Je moet enkel scharnieren van uit je knie, je bovenbeen kan gewoon blijven liggen...
En goed oppassen dat je je been niet tever naar achter wil leggen, een klein stukje is genoeg hoor.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:37

Misschien een zitles nemen? Misschien heeft die gene tips voor jou.

Nies_

Re: Buiten been naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:39

Heb je je beugelriemen niet toevallig onder je zweetblad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:40

Je beugels (te) lang doen, zodat je zit alsof je zonder beugels zit?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:42

Nies_ schreef:
Heb je je beugelriemen niet toevallig onder je zweetblad?

Bingo :+ haha wat dom van mij eigenlijk :o :o heb ik nooit aan gedacht...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:25

Haha :D Denk dat dat m is! Had eerst mn beugels ook onder mn zweetblad, toen kreeg ik m'n been ook niet goed naar achter.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:56

_Esther_87_ schreef:
Wat lukt precies niet? Je moet enkel scharnieren van uit je knie, je bovenbeen kan gewoon blijven liggen...
En goed oppassen dat je je been niet tever naar achter wil leggen, een klein stukje is genoeg hoor.

Ik krijg hem niet naar achter. Nu heb ik gister op een paard gereden waar de riemen niet onder het zweet blad zaten en lukte het nog niet mooi. Voelt alsof ik mijn been optrek, en dan is de oplossing natuurlijk makkelijk, naar beneden duwen, maarja dan zit mijn been weer bij de singel :+ Ik zal vanavond nog eens op het scharnieren letten, dankje :)