Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 21:34

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:36

Dank je wel delerium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:39

Deel 3 alweer +:)+
Helaas heb ik even niet de tijd/energie om op alles te reageren...Maar ik blijf hier zeker meelezen, en eens een tip/opmerking/vraag plaatsen als ik iets nuttigs te melden heb.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:43

zo ben ik ook weer, en ik geloof dat ik t helemaal snap nu, jullie snappen wel dat ik alleen nog maar post als kind thuis is :+
inzet pirouette:Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:57

Ik geloof ook dat je het helemaal snapt :D

Mooi. Goof lijkt wel rood trouwens. Wat komt hij mooi op achter, hij bolt echt mooi zijn rug op, zo gaaf, echt gaaf om een paard zo te zien zitten +:)+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:06

hier zie je mooi de tweede pas in de pirouette, gaat net met achterhand aansluiten\onderspringen om de voorhand weer op te liften

Afbeelding

zijn jullie me al zat ? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:12

Nieuw topic, mooie foto's zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:12

Helemaal niet.

Maar vraagje: waarom komt hij hier achter de loodlijn?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:16

op dit punt buigt hij zich zo sterk of maakt hij zich korter dat hij erachter komt, op het moment dat hij weerafzet op acherbeen zal hij weer tegen of voor de loodlijn komen. ook kies ik er wel voor in de training om hem ronder in te stellen ik rij niet de hele training op de loodlijn. ik varieer veel in halslengte-hoogte en diepte alleen zo kun je je paard soepel maken
Afbeelding
ik denk dat dit de foto is die achter de vorige hoort, hiet zie je hem weer terug naar de loodlijn komen.
op het moment dat hij weer zou gaan afzetten voor de volgende sprong zie je hem weer korter worden, als zo een harmonica snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:27

Ik snap het. Het zou zeg maar raar zijn als hij steeds dezelfde hoofdhalshouding zou hebben, want dan zou hij in een houding lopen en niet door zijn lijf. Klopt?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:30

precies, hij moet door zn lijf bewegen die bovenlijn moet golven, een ondertredend achterbeen,liftend in de schoft schouder en dan [zou je zelf kunnen voelen als je je schouder op drukt] het omhoog komen van eerste deel hals en dalen voorste deel incl hoofd dus kont en kop komen naar elkaar toe terwijl de opwaartse lijn groter wordt.
ik steek daar alleen mn been te ver weg! foei knol! wel weer goed even fotos van je zelf bekijken.. >;)

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:32

Goof is gaaf! Vos is <3 En nee nog lang niet zat van de foto's.Japeloup en witje een mooi duo :j Bedankt ook allemaal voor de adviezen over het naar binnen cq buitenvallen. Eéns als de sneeuw gesmolten, en de bak ontdooit is, de vogels weer fluiten ga ik ze allemaal uitproberen. Heb gewandeld. Nee niet een rustig kuierpaadje. We kwamen schaatsers tegen :roll: }:0 en later de ijsbaan met heel harde muziek. Ook heel leerzaam, ik was helemaal duizelig %) van alle minivoltes die Tov draaide. Op de terugweg, toen het lawaai en schaatsers linksachter mij zat, liep ze steeds rechtsvoor me. Ze maakte er een soort schoudervoor van, en hoewel ze niet liep waar ze hoorde stopte ze als ik stopte, en reageerde ze wel op een ophouding.Ook zat er geen druk op de lijn als ik stil stond. Ze was wel erg opgewonden, maar voor rede vatbaar. En nu, wat is nu de volgende stap? Ik kan ook een rustige route kiezen, of moet ik opnieuw de confrontatie aangaan? Het is trouwens erg goed voor mij om dit soort dingen met haar te doen. Hierdoor leer ik haar beter kennen, en dat heeft weer een positief effect als ik er opklim heb ik gemerkt +:)+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:55

ja hoor jongens, het is nu helemaal klaar! heb dus door hoe ik fotos van mn telefoon door kan mailen en uploaden ... de laatste voor vanavond.. niet zo scherp maar ik ben een beetje <3 van dit plaatje
Afbeelding

en op verzoek van jappeloep Savante:Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:05

Leuk!!! Fijn plaatje! Echt leuk dat je zoveel foto's plaatst :)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:54

Knollentuin had je nou niets anders dan die foto van Savante? Het is zo'n knappe dame.

Wellicht leuk om in dit deel meer aan de hand van foto's dingen uit te werken. Moet ik alleen wel iemand gaan regelen om bij mij foto's te maken, ben natuurlijk echt altijd alleen op stal.
Laatst bijgewerkt door Japeloup op 06-02-12 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:55

:+ je kent me toch

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:58

knollentuin schreef:
:+ je kent me toch

Eens even denken...... Ja geloof het wel, maar zoek eens een foto van haar waar je haar mooie billen goed op ziet. Echt mensen die merrie heeft mooie billen :))

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:33

Meld zich ook weer.

KT gaat helemaal los met foto's. Leuk paard is die bruine en in het oude topic zag ik een knappe witte langskomen.

Ik wissel de hoofd-hals houding ook veel af. Zeker in de arbeidspirouettes. Helemaal bovenin in onwijs zwaar, dat wissel ik dan af met een horizontalere halslijn. Probeer ook wel de neus er zoveel mogelijk uit te houden.

Heb vanmiddag weer zo fijn gelest. Met What veel drafwerk en met Zoo zelfs een miniserie gesprongen. Wat gaan die paarden toch vooruit <3

Beetje jammer dat ik wat keelpijn krijg, er een zuigtablet voor inneem en na een minuut of 10 mezelf volledig leeg spuug %) En nu nergens last meer van. Gisteren werd ik ook al zo misselijk van die tabletten dus ik geloof dat ik die noooooit meer inneem.

Nu een kop thee en honingdrop en uit voorzorg een emmer naast het bedje :o

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:22

Weer ff een stipje hiero.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:46

Ikke op de IJslander:

Afbeelding

Afbeelding

Binnenhand opzij en naar voren :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:54

Oooh, ik was jullie kwijt :+
Jeetje, deel 3 alweer :+

Gave foto's KT :j
1 bonk spieren :j

Veel thee met honing Zoo. Beterschap :(:)

Wat een heerlijk bolletje wol die ijsco <3
Hoe groot is hij/zij?

Ik hoop toch wel dat de sneeuw snel smelt en het gewoon gaat dooien. Ben er nu alweer klaar mee :+
Binnenbak is me net ff te ver lopen nu (20 minuten). Andere binnenbak, bij de buren, kan ik helaas niet gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:56

Klein, 1.35 :)

Maar breeeeeeed (boommaat van 40 cm ofzo) en ik ben smalle Vegs gewend. Maar 't zat niet verkeerd, en hij is erg lief <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:11

Je past er prima op :j

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:15

Beterschap Zooist.

Yamcha wat een lekker bolletje wol, heerlijk. Fijn dat je er op mocht en dat het goed voelde *\o/*
Even een klein commentaartje op de foto's.
Aller eerst vind ik je beenligging netjes. En zit je fijn rechtop. Op de eerste foto werk je te veel terug met je binnenhand, maar zit je wel recht.
Op de tweede foto, heb je je binnenhand wel beter, maar knik je in in je rechterheup en komt je zitvlak volgens mij te veel naar buiten (links). Je ziet daar ook dat je net iets te veel naar de rechterschouder van je paard kijkt.
Veder vind ik dat je beter als op Vegs op je kont zit... Maar daarvoor heb ik wel een idee.... Ik ga jou gewoon een paar keer met mijn voltige singel op Vegs laten rijden :D

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:00

*\o/* Deel 3!
Helemaal gaaf.

Ik vind de foto's met uitleg erg handig. ik ben toch meer van het zien en dan pas snappen.
Dus graag als we in dit topic meer uitleg a.d.h.v. foto's kunnen krijgen / geven.
Vrijdag komt KT mij weer lesgeven... zal de *-:) klaarleggen.. dit keer met volle batterijen :o

@Yam, ik moet zeggen dat ik je op deze ijsco ontspannender vind zitten dan op je Vegs.
Mss is dit en veilige hoogte? :D

Gisteren om 19 uur nog op mijn suuske gestapt... was al MIN 12 daarzo :brr:
Suus was rete sjagarijnig en heeft niet lief gedaan met poetsen, zadelen. Ze trok gewoon haar neus in de krul van boosheid :roll: Gut en dan ben ik zo verliefd op haar bozige toet <3 en dan krijg ze kusjes... wordt ze nog bozer _O-

Rijden was best goed te doen, heb zelfs galopje kunnen doen. suuske was erg aan het drammen, dus halthouden heb ik veeeeeel gedaan ;) Na galopje werd ze braver en toen hebben we met schouder voor zitten puzzelen. Rechtsom doet ze dit makkelijk. Linksom gaat het moeilijk en stug. Na een paar keer ging het iets beter.. Braaf paard en het niet meer gedaan. Stoppen op je hoogtepunt toch??
Merkte dat ik de draf nu goed onder controle heb voor mijn gevoel. Zit beter volgens mij en merkte tussendoor op als ik mijn been niet ver genoeg naar achteren had. Blijkbaar word dat een gewoonte +:)+