Paard in telgang, teugel/been druk is omhoog komen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Paard in telgang, teugel/been druk is omhoog komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 12:10

Sinds een tijdje heb ik mijn eigen paard. Geweldig paard, maar tijdens het rijden lopen we tegen sommige dingen aan.

Vooral in stap valt ze in telgang. Vooral bij teugeldruk, ook al pak je alleen de tuegels maar op maat. Geef je er ook nog been bij dan gaat komt ze omhoog en soms wil ze dan alleen nog maar stappen achteruit.

Als je haar aan de longe doet terwijl je erop zit. En de teugel lang laat dat is het geen probleem.

Ze is onlangs na gekeken door osteopaat. Haar tanden zijn in orde en het zadel ligt goed. Ik heb les gehad, maar ik ga over naar een andere instructrice die hopelijk binnenkort komt.

Hebben jullie hier ervaring mee? Of hebben jullie eventueel tips?

midgie

Re: Paard in telgang, teugel/been druk is omhoog komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:10

Is een technisch probleem, veel paarden lopen in telgang als ze over of onder het tempo komen, kunnen de verkeerde/druk/hulp niet aan die de ruiter vraagt en gaan dan in telgang lopen, dus het is een balans probleem wat jij rijtechnisch of met trainen aan de hand kan oplossen,

Neem een goeie instructrice die jou kan helpen het dier recht te richten op de juiste manier leer meer over takt en ga aan de slag met de basis oefeningen zoals schouderbinnen en travers, dat zal echt een heel stuk verbeteren, maar leer eerst zelf hoe je die hulpen geeft waarom ze zijn enz enz, doe het stap voor stap , de oorzaak ligt niet bij het dier maar bij de gene die hem traint.
at ze omhoog komt is ook een signaal en het achteruit lopen ook, te veel druk van de ruiter.

Mandy92

Re: Paard in telgang, teugel/been druk is omhoog komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 13:41

Dankjewel! Ik heb momenteel contact met een isntructrice, ik hoop dat zij mij kan helpen!

Het is ook zo als ik haar wil sturen zit/teugels/bit alles wat je probeert gaat ze bij in telgang/omhoog. Hoop dat de instr. waarmee ik contact heb mijn echt kan helpen.