Problemen met voeten bij draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chavique

Problemen met voeten bij draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:58

Sinds kort heb ik het rijden weer opgepakt en rijd nu bij een officiele instructrice.
Omdat het een hele tijd geleden was dat ik gereden had en toen niet super veel geleerd had,
begin ik helemaal van voor af aan, om te zorgen dat ik een goede basis krijg.
Ik heb nu 3 lessen gehad, maar heb problemen met het draven.

Als ik ga draven, heb ik elke keer problemen met mijn voeten.
Ze gaan, óf heel ver de beugels in, óf ze vliegen uit de beugels.

Mijn instructrice heeft nu voorgesteld om zonder zadel te draven, om te zorgen dat ik misschien beter mijn evenwicht houdt.
Maar ik ben nog niet enorm zeker, dus dat lijkt me eerlijk gezegd best wel eng.

Hebben jullie misschien tips & trucs om te zorgen dat ik mijn voeten wel goed in de beugels houdt?
En hadden meer mensen hier last van toen ze begonnen of is dit iets wat ik alleen heb?

Alvast heel erg bedankt!

Shari_B

Re: Problemen met voeten bij draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:03

Dat je je beugels verliest komt vaak doordat je dan met je bovenbenen gaat klemmen en niet goed je gewicht in de beugels zet, vraag me af of zonder zadel rijden dus gaat werken want dan ga je automatisch meer klemmen en dat is juist eigenlijk niet de bedoeling. Heb je wel gekeken of je beugels niet misschien te lang zijn waardoor je minder je gewicht erin kan gaan zetten en dus een slechter evenwicht hebt en zo dus gaat klemmen.

beautytje37

Re: Problemen met voeten bij draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:55

er echt goed op beginnen letten dat je je hielen naar benen houd, zo kan je voet eigenlijk niet verder in de beugel "schieten". Er bestaan ook speciale stijgbeugels met plastieken tippen maar omdat je beter leert om goed te rijden raad ik je dat dus niet echt aan.