Ik heb sinds 2 weken een vervelend probleem:
1x per week heb ik groepsles.
daar rij ik al een paar jaar en er is 1 paard dat daar ook altijd heeft gereden,
toen een tijdje niet meer gekomen is en sinds 2 weken rijdt die weer bij mij in de les.
Normaal had ik daar nooit problemen mee, maar sinds die 2 weken raakt mijn pony helemaal overstuur als ik dat paard in tegengestelde richting tegenkom!
En dat doet hij alleen bij dat paard!
Hij gaat dan rondjes draaien en kropt zich helemaal op, en daarna is hij gewoon weer relax en braaf
Nu had ik de eerste keer niet echt erop gelet dat het steeds bij datzelfde paard was, dus ik dacht dat hij me een beetje wilde uitproberen, aangezien hij dat normaal nooit deed,
Dus ik al een paar keer het zweepje gebruikt, maar dat hielp niet
Toen had ik diezelfde week dressuurwedstrijd, en met losrijden was er niets aan de hand, ik kon zo langs alle paarden rijden
Maar deze week, de 2e keer dus, merkte ik (en mijn vader ook) dat hij alleen bij dat paard zo doet
Ik heb geen idee wat ik ermee moet,
Het meisje dat lesgeeft, doet dit nog niet zolang en heeft dus nog ook niet zoveel ervaring ermee en weet ook niet zo goed wat ik ermee moet doen
Dus nu vraag ik aan jullie: Hoe kan ik dit nou het beste oplossen?
Reacties zoals ergens anders rijden hoef ik niet, want ik denk dat dit probleem rijtechnisch moet kunnen worden opgelost en we komen daar altijd met veel plezier, dus het zou jammer zijn als we alleen daarvoor zouden moeten weggaan
alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en ik hoop dat jullie het een beetje snappen
wel oppassen dat het niet TE gezellig word want dan rennen ze steeds naar elkaar toe in de les

Net doen of het paard er niet is en blijven oefenen