Meer bespiering in de schouder trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Meer bespiering in de schouder trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 16:42

Hoi!

Ik zoek graag tips!

Mijn paard is nu 5,5 en is nog vrij arm bespierd in de schouder. Haar billen zijn al mooi gespierd, alleen haar schouder/hals blijft nog vrij arm bespierd. Hij word wel beter, vooral de hals maar de schouders blijft vrij smalletjes.
Heeft iemand daar tips voor? Het kan zowel springen als dressuur als bosdingen zijn, let me know we zijn van alle markten thuis!!

horses_m

Re: Meer bespiering in de schouder trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:44

Heel veel stelling vragen;) In alle bochten die je maakt en misschien eventueel op lange zijde stelling naar binnen en buiten vragen.

inskimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:17

Ik zou zeggen, schouder binnenwaarts/schouder voor en dan lekker laag en rond naar beneden. Wel met het neusje op de loodlijn. Dan gaat hij mooi zijn hals spieren gebruiken.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:59

horsesm schreef:
Heel veel stelling vragen;) In alle bochten die je maakt en misschien eventueel op lange zijde stelling naar binnen en buiten vragen.

Stelling is maar beperkt, let op dat hij niet gaat buigen in de hals de hals moet tussen de schouderbladen in blijven en vaak bij te veel stelling vragen heefthet paard geen keus,dus miss eerst verdiepen wat stelling is en wat is een juiste stelling, idd schouderbinnen gebruiken maar ook daar moet de stelling en buiging kloppen anders werk je met de verkeerde spieren , je wil de bovenlijn tenslotte bereiken dus het paard moet ook op de juiste hoogte lopen, te hoog lopen kun je geen juiste stelling krijgen , er moet voldoende ruimte zijn om de juiste stelling te krijgen,
Je zou een saan de hand kunnen werken zodat je goed kan zien waar je op kan letten en hoe de hulpen te geven.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:09

Laat je ze ook wel eens masseren?

Kan goed zijn dat de spieren daar te strak zijn door het zoeken naar balans.
Verder veel afwisselen in hoofd-halshouding, stelling/buiging en tempowisselingen.
Ook springen kan ervoor zorgen dat die voorhand sterker wordt..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:43

Ik wou haar binnenkort sowieso laten behandelen voor een Osteo, niet omdat ze last heeft maar gewoon voor controle, ik zou natuurlijk ook kunnen kijken naar bijv een masseur ja, die zou het goed kunnen voelen.

Stelling en buiging vragen doe ik al, we trainen op M niveau dus dan moet dat er al wel een beetje bij in ziten :D

En wat met springen vooral? In-uitjes, of juist bijv brede sprongen? Rekken vind ze erg lastig..