Hoeven aantikken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannie275

Hoeven aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:22

Ik zit even met een klein dilemma.. Ik rijd mijn beide paarden sinds een halfjaar op een hele andere manier en nu ook veel intensiever. Sinds twee weken ongeveer, begon het ene paard met z'n hoeven te tikken, heel af en toe, bv. in voltes. Nu doet mijn andere paard het ook! Waar kan dit aan liggen? Dat ik intensiever rijd, of dat ze juist niet aan het werk zijn, of ze moe zijn oid? 1 paard heeft het eerder heel erg gehad, maar in een keer was het weer afgelopen.. Springschoenen nodig of is dit gewoon rijtechnisch op te lossen??

goldenarrow

Re: Hoeven aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:45

Of het rijtechnisch op te lossen is weet ik niet, maar ik zou tot die tijd wel springschoenen omdoen. Kan geen kwaad en dan kan jij je ondertussen beter op het probleem focussen ipv je zorgen te maken dat hij ze aantikt.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:38

OP welke andere manier rij je nu dan?
Vaak is het wel een rijtecnisch probleem, want in vrije beweging zal het paard het niet doen denk ik?
Paard loopt waarschijnlijk te veelop de voorhand .

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:12

Als je een filmpje zou kunnen plaatsen kunnen we je veel beter helpen!
Ik zou tot die tijd ook goede bescherming om zijn benen doen, zodat je niet straks met nog meer problemen zit :).

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:14

voorhand of achterhand? even wat meer info over je paarden leeftijd etc.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:08