Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gretoes schreef:Ik heb een bijna 8 jarige Negro ruin, ik heb hem sinds 2004 hij was toen nog geen maand onder het zadel.
Ik start momenteel M1 met hem en dt gaat redelijk goed, de ene eer veel beter dan de andere keer.
PriscaZ schreef:gretoes schreef:Ik heb een bijna 8 jarige Negro ruin, ik heb hem sinds 2004 hij was toen nog geen maand onder het zadel.
Ik start momenteel M1 met hem en dt gaat redelijk goed, de ene eer veel beter dan de andere keer.
Laat ik toch hopen dat hij niet 8 is... Want als hij in 2004 al onder het zadel was, zou hij ingereden moeten zijn toen hij 0 was.
PriscaZ schreef:gretoes schreef:Ik heb een bijna 8 jarige Negro ruin, ik heb hem sinds 2004 hij was toen nog geen maand onder het zadel.
Laat ik toch hopen dat hij niet 8 is... Want als hij in 2004 al onder het zadel was, zou hij ingereden moeten zijn toen hij 0 was.![]()
Is je paardje wel op gewicht? Dus zijn het alleen spieren die je paard mist, of ook gewoon kilo's?
equnewsbe schreef:Elk paard is anders en heeft een ander trainingsschema nodig...
Niet alleen is het belangrijk (sportief) dat ze genoeg spieren hebben , maar je mag ze ook niet overwerken (zodat vit. E etc. tekort is!!)
aangezien de dierenarts is geweest veronderstel ik dat hij bloed heeft getrokken en alle waardes zijn nagegaan en besproken?? (zodat je weet wat eventuele tekorten etc. zijn)
Je moet zelf een beetje aanvoelen, maar vooral doorbijten! Als iets niet lukt, blijven oefenen tot je het beoogde doel hebt bereikt...
Als een contragalop niet wil lukken of schouder binnenwaarts, of... denk dan even terug naar wat je lesgever heeft gezegd en probeer daar dan op te werken!!
Hou het bij de conditie en spiertrainingen ook altijd leuk voor jou paard!! Zo is het belangrijk genoeg afwisseling te bieden, bv. galoptrainingen in de bossen, galoptrainingen in de bak of dreven, etc. het is telkens iets anders waarbij je je telkens kan focussen op een ander aspect van de galop, tot je dat ene moment bekomt waarbij je het combineerd.
Maar op een forum is het natuurlijk altijd wat gissen..