Knert schreef:hoeveel pony's heb je nu eigenlijk? UIt je vorige berichten maak ik uit dat je meerdere paardjes hebt?
Om welke gaat het?
Ik denk dat je het beste hulp in kunt roepen van iemand die er meer kaas van heeft gegeten. En dan neit je moeder maar iemand anders. Beenhulpen moet je ze aanleren, vind die vraag echt een beetje naief. En om heel eerlijk te zijn schat ik je geen 18 maar 15 in.
waarom zou ik liegen over mijn leeftijd , ik ben 18 jaar , geboren op 26 november 1993...
ik snap dat je beenhulpen moet aanleren en niet ju moet roepen en de rest komt vanzelf ,mijn vraag was niet of ik beenhulpen moest aanleren , ik vroeg hoe het komt dat ze nergens op reageert aangezien ze stemcommandos kent omdat ze voor de koets loopt , aan de longe met iemand erop gaat het ook redelijk dan gaat ze vooruit , maar aarzelend , vanaf dat ze 'los' is staat ze terug bevroren en ik vroeg me af hoe dat komt. ik heb hulp van een instructeur en ik ga ook naar hem toe indien nodig maar voor ik naar gem toega wil ik gewoon zelf al wat ideeen opdoen , oke misschien is dit een domme vraag voor jullie maar de ponys die ik heb geholpen en beleerd dan gaat het om 1 haflinger ruin van 10 jaar helemaal vanaf nul en om enkele anderen die verder ingereden moesten worden , die reageerde op het klikgeluid en waren weg.
maar goed , ik snap nog steeds niet waarom ik zou liegen
UPDATE ; ik heb een oplossing gevonden , vandaag heb ik eerst vanaf de grond met haar gewerkt en aan de dubbele lijnen gewerkt , toen ik vond dat ze erg goed reageerde heb ik het er nog eens op gewaagt en ben ik erop geklommen. Eerst reageerde ze niet dus heb ik haar zachtjes naar rechts gestuurd en mijn commando gebruikt , Tiquila stap en zodra ze 1 stap zette heb ik haar beloond , ik ben zo een kwartiertje bezig geweest en op het eind van dat kwartiertje heeft ze zonder aarzelen een rondje en wat makkelijke figuren met me gereden in de bak
fantastisch dus ! Dus dit is wat ik denk , ik denk dat ze inderdaad wat onzeker was en dat ik inderdaad misscchien in de weg gezeten hebben , dus ik heb een stapje terug genomen en mijn commandos herhaald en zachtjes opgebouwd , 1 stap , 2stappen een ronde en elke keer goed beloond natuurlijk. ik ga het stappen nu nog een tijdje oefenen zodat ze zekerder word , wat vinden jullie , wat zou mijn volgende stap nu kunnen zijn , ik hoor graag jullie mening
alvast bedankt