Gelieve het hele verhaal te lezen.
Ik zit dus met het volgende probleem:
Ik heb een Arabische merrie, waar ik door de jaren heen veel springwedstrijden mee heb gereden.
Nu is ze echt een heet hoofd en strest ze snel. Hierdoor durft ze nogal eens in een krul te gaan lopen en haar rug weg te drukken.
Een jaar geleden heb ik heel intensief gelest hiervoor en heb ik haar kunnen leren om netjes haar hoofd te laten zakken,
en kan ik fijn met ' lossere ' teugel rijden. Dus op de 3e stop ipv de 1e ( ja het was heel erg geworden)
Nu goed en wel, ontspanning in het hoofdje zit erin. Maar nu is mij de laatste tijd flink opgevallen dat zij dus heel erg op de voorkant gaan lopen.
Ze neemt achter niet mee. Ik voel het ook aan mijn houding, het is heel moeilijk om netjes recht te blijven zitten met haar.
Nu in stap en draf valt dit nog goed te doen, en rijd ik veel overgangen. Op de Linker galop gaat het nu ook steeds beter, als ik van stap naar galop ga, dan neemt ze haar achterhand REDELIJK mee. Maar op de rechter galop raakt ze helemaal in paniek. Ze trekt haar hoofd omlaag en begint te sprinten als een gek.
Ik had vorige week mijn verzorgster erop gezet, en ik zag dat zij vanachter dus haar passen niet afmaakt maar heel stijf wat stuitert ( en dat voel je ook aan de galop)
Het vervelende ook is dat ze dus heel weinig balans heeft dan en dan wisselt ze achter deeltijd als ik nog maar effe een ' rare ' beweging maak.
Heeft iemand dus wat tips en oefeningetjes waarmee ik hieraan kan werken????
Gelieve niet allemaal commentaar te geven van , KIND NEEM LES. Want daar heb ik momenteel niets aan.
Ik sta nu gestald bij een springruiter ( omdat het op dit moment niet anders kan) en ik mag daar geen andere lesgever vragen.
Ik heb al les gehad van hem , maar dat is puur springen en daar ben ik dus helemaal niets mee
Dus AUB als iemand tips en oefeningetjes weet? In het voorjaar kan ik terug gaan lessen, dus maak jullie geen zorgen ik ben GEEN Penny