problemen met aan de teugel in galop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSUPERMATiC

problemen met aan de teugel in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 12:01

Ik heb met mijn draver problemen met nagevelijk rijden in galop ,
Zodra ik druk op de teugels zet in galop stopt hij , ik blijf wel aandrijven maar het werkt niet ?
Iemand tips ?

YoshaMonica

Re: problemen met aan de teugel in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:08

Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad met me draver. Samen met me instructeur hebben we vooral de eerst op de draf met de overgangen(stap, draf) geconcentreerd. Als dit goed gaat kan je een beetje concentreren op de galop. zorg er eerst voor dat ze leren goed te blijven galoppere, zodat de ze gaan door springen in de galop. als dit allemaal goed gaat kan je een concentreren op de nageeflijk heid. Misschien een beetje belabberd uitgelegd , maar ik ben geen instructeur he! haha. Bij mij heeft het veel geholpen :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:13

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:22

Dravers hebben over het algemeen meer moeite met de galop.
Ik denk dat hij eerst wat sterker moet worden in de achterhand en meer moet gaan springen zeg maar.

Veel overgangen rijden, nette overgangen, waarop je wacht tot het goeie moment van aanspringen en je paard in draf al mooi ontspannen en nageeflijk loopt.
In galop is het voor de meeste paarden wel het makkelijkste om nageeflijk te lopen.

Als je paard goed in balans loopt en op zijn eigen benen dan komt hij automatisch nageeflijk.

Wat goed kan helpen is om de volte op te gaan en alleen de stelling de vragen, dan weer los laten, dus zonder druk. Als paarden op de volte lopen in de buiging moeten ze motorisch wel zakken.

Succes!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:25

Lukt het aan de longeerlijn wel? Sommige paarden (ook niet dravers) hebben veel moeite met de galop. Dan wil jij als ruiter waarschijnlijk te veel op een paard dat het nog niet helemaal kan. (maar wel kan leren).

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:53