Pfoe, het is lang geleden dat ik hier een topic heb gestart, maar goed,
Ik rijd sinds kort weer paard op een manege waar ik het geluk heb steeds op een paardje te mogen die eigenlijk doorgaans best soepel is. Nu mocht ik daar gisteren weer op rijden, maar liep tegen een probleem aan.
Als ik het paard linkerstelling vroeg dan drukte ze haar rug weg, deed de nek (aan de kant van de schoft) vrij hoekerig naar links, maar hield de bovennek/kaak erg vast rechtsom. Rug, nek en kop voelde dus een beetje als een soort zigzag. Kan het niet beter uitleggen dan dat. Nu weet ik dat ze het eng/moeilijk vind om de rechterhand aan te nemen en te volgen, dus daar heeft het waarschijnlijk dan ook mee te maken. Nu probeerde ik toch steeds een beetje links te vragen en daarbij constant contact te houden op de rechterhand, maar dit hielp niet heel erg efficient, aan het eind van het uur was het wel al ietsje beter, maar ik heb dus geen flauw idee of ik dit nou op de goede manier heb aangepakt of niet.
Ik heb de instructeur wel gevraagd hoe dit op te lossen, maar nu is de instructeur een beetje van het type "ik praat heel veel, maar ik zeg eigenlijk niet zoveel", hij zegt van alles over wat je wilt bereiken, maar eigenlijk vrij weinig over hoe je dat dan met welke hulpen bereikt. En na een heel verhaal kwam het er eigenlijk op neer dat ik moest proberen dat ze mijn rechterhand wilde aannemen en volgen (buitenhand dus). Ja, dat snap ik ook wel, maar HOE?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.