Ik voel het altijd aan mijn pony.. het voorbeen dat in de binnenzijde van de bak zit moet "vooruit" gaan.. de 3 andere benen gaan later dan dit been.. vanaf het zadel vind ik het moeilijk te zien.. het binnen voorbeen moet eerst gaan, die pas lijkt ook ruimer.. weet je hoe je in de goede galop kan aanspringen?
lovver
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-12 18:17
Euhmm...Nee niet echt bij mij gaat dat meestal vanzelf als ik in de verkeerde galop zitt...
pien_2010
Geplaatst: 17-01-12 18:20
Als je het nog niet kunt voelen dan kun je het zien. Het binnen voorbeen van het paard is dan als eerste zichtbaar de andere drie benen komen er achter aan. Als je het buiten voorbeen als eerste ziet dan zit je paard in de contra galop. Je kunt het ook voelen want als je in galop gaat aanspringen zet ja als het ware je gewicht op binnen voor door je buitenbeen achter de singel van je paard te leggen. Hierdoor draai je dus je heup en komt je gewicht op binnen voor.
Gowlan
Geplaatst: 17-01-12 18:21
De juiste hulp om je pony aan te laten springen is je buitenbeen iets verder achter de singel plaatsen en met je binnenbeen drijf je je pony aan in de juiste galop. Als je het niet aan het been kunt zien, kun je ook naar de schouders kijken. Je ziet dan het schouder voor je idee iets verder naar voren bewegen. Degene die iets verder naar voren beweegt moet dus degene zijn aan de binnenhand (dat is de goede galop). Zo niet dan corrigeer je je pony door hem terug te nemen naar draf en opnieuw aan te springen. Let ook op dat je een beetje stelling neemt, niet te veel.
Linksom: Je legt je rechterbeen achter de singel, met links drijf je aan (en lichte stelling naar links). De linker schouder zie je dan verder naar voren bewegen dan de rechter. Dit is de juiste galop.
Rechtsom is het andersom.
Hoop het zo een beetje juist geformuleerd te hebben.
Als ik verkeerd zit voel ik het meestal wel, maar anders kun je het soms ook merken doordat je pony moeilijker door de hoeken kan. En tja, verder heb je volgensmij genoeg uitles van Gowlan