Hoe kan ik mijn vertrouwen terug winnen????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kissie_kim

Hoe kan ik mijn vertrouwen terug winnen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:46

Ik ben een sringruiter wat altijd heel veel lef had en nergens bang voor was.
In februari vorig jaar ben ik bevallen, en sindsdien ben ik ineens een dikke schijterd geworden.
Ik baal hier zo vreselijk van en vroeg me af of hier nog meer moeders zijn die dit probleem herkennen??
Misschien hebben jullie tips voor me??
e

Lieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:29

Als je behalve een ruiter met veel lef ook rijtechnisch een goede ruiter was, dan ben je dat nog steeds, ook met minder lef!
Gewoon ;-) met beleid weer opbouwen en vertrouwen krijgen. Nu je een baby hebt, heb je ook meer verantwoordelijkheid als vroeger, toch?
Succes!

zilverenmaan

Re: Hoe kan ik mijn vertrouwen terug winnen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:59

Ik herken het ook wel hoor, ik heb 3 kinderen en heb altijd gereden. Bij mij is het doordat ik een paar onbetrouwbare verzorgpaarden heb gehad ik niet veel meer durf. Daardoor ben ik wat huiverig geworden met vreemde paarden. Hopelijk in de toekomst kan ik het rijden weer oppakken en weer gaan lessen

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:07

Ja hoor, heel normaal.
De consequenties worden groter bij een val en eventueel letsel, als je eenmaal moeder bent.
Je hebt dan toch die kleine waar je voor moet zorgen.
Ik vond vroeger alles leuk, crossen in het bos, hindernissen maken onderweg, nu moet ik niks meer hebben van een rengalop bijv.
Daarbij denk ik dan ook nog vaak, oh jee stel dat ik wat breek of nog erger, hoe moet het dan met de kinderen..
Zijn nu overigens al wat ouder 12 en 15, maar toch.

sliertje

Re: Hoe kan ik mijn vertrouwen terug winnen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:46

Klinkt misschien vreemd, maar door een stapje terug te nemen en van daaruit te beginnen. Je zou met grondwerk kunnen starten, dan zie je dat je vanaf de grond al controle over je paard hebt waardoor jij je vertrouwen terug gaat krijgen, Dan begin je langzamerhand weer met rijden, elke keer kleinere stukjes zodat jij en je paard goed afsluiten. Binnen no time zit je dan weer heerlijk op je paard en kunnen jullie de wereld aan!

Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens op mijn site, misschien kan ik je helpen. Ik heb vrij veel angstige ensen begeleidt, naar veel tevredenheid. :)