Springparcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lalabrego

Springparcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 21:11

Hoi,

ik kan mijn paardje met het springen in het parcours heel moeilijk bij me houden. Normaal is hij super braaf en luisterd hij heel goed, maar in het parcours wordt hij een draak.

Kan ik in deze situatie een ander bit proberen? Alleen voor in het parcours natuurlijk. En zoja, wat dan?

ramboe

Re: Springparcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:53

Nee ander bit gaat denk ik niet werkEn.
Ik zou in draf Op hindernissen afrijden en net voor hindernis in galop aansporen.
Wil ze ook heel graag springen? Anders mag je haar wEgtrekken voor de sprong en dan als ze rustig er overheen springt uitbundig belonen.
Sommige paarden weten Ook nog niet zo goed hoe ze mOeten springen...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:19

HAR -> RT-P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:21

Uhm de tips die ramboe geeft zijn niet echt heel handig. :n

Een ander bit is niet de oplossing, les nemen van iemand die er verstand van heeft wel en die jou de juiste tips kan geven.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:40

ten eerste zou ik zowiezo les gaan nemen. zeker als je vaker parcoursen wilt gaan springen. veel denken dat een springparcours net zo makkelijk is als een 'losse'hindernis (ik zeg niet dat dit in jouw geval zo is, ik ken je niet) maar een parcours springen is best moeilijk en een heel technisch iets!

een ander bit kan wel degelijk een oplossing zijn (ik weet niet wat je niveau is en je ervaring) maar pas hier wel mee op, je moet goed weten waar je mee bezig bent en dat zou ik alléén onder begeleiding doen, in overleg met een gediplomeerde instructeur die jou met de keus van een bit helpt en je lesgeeft in het springen.

heel veel succes ermee!

suusxloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:33

Joolien schreef:
Uhm de tips die ramboe geeft zijn niet echt heel handig. :n

Een ander bit is niet de oplossing, les nemen van iemand die er verstand van heeft wel en die jou de juiste tips kan geven.

een ander bid KAN deels de oplossing zijn maar dan moet je inderdaad eerst eens beginnen met lessen. Wanneer je van een gediplomeerd instructeur les krijgt kan hij ook zien wat de beste oplossing is. Soms ligt het gewoon helemaal aan de manier van rijden in het parcours.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:46

Proberen eerst rustig met een hindernis te beginnen? in stap er op af gaan en proberen je pony recht voor de hindernis te zetten, in stap er op af, en dan voor de hindernis in draf en proberen je pony na de hindernis goed terug te nemen. dan probeer je het een x met een hindernis erna en telkens je pony goed terug nemen, goed met je kont in het zadel blijven zitten en vooral niet tegenwerken met je hand, en dus trekken, want dan gaat je pony alleen maar harder of vervelender doen. veel suces:)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:48

Op het laatst aandraven is niet verstandig, dan leert een paard juist aan dat hij 'sneller' moet.

Wat je het beste kunt doen is een aantal keer halthouden voor de sprong. Dan gaat je pony 'terug denken' en als je merkt dat hij terug komt omdat hij denkt dat hij moet halthouden rijdt je rustig door.