springen :$

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

houvanpaard

springen :$

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:37

ik vind springen altijd heel eng, geen idee waarom eigenlijk maar ik wou vragen of iemand tips heeft hoe ik mijn angst kan overwinnen het is trouwens vooral bij stijlspringen een kruisje durf ik nog wel plz help

houvanpaard

Re: springen :$

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:45

niemand??

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:46

Ik heb dat ook, kruisjes vind ik leuk, stijltjes niet. Ik doe het altijd gewoon maar en zet mn verstand op nul. Als ik het 1 x gedaan heb vind ik het leuk :)

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:51

Amira_ schreef:
Ik heb dat ook, kruisjes vind ik leuk, stijltjes niet. Ik doe het altijd gewoon maar en zet mn verstand op nul. Als ik het 1 x gedaan heb vind ik het leuk :)

dat heb ik geprobeerd maar dat lukt mj niet :o

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:53

Heel laag proberen, en zo opbouwen. :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:53

Dan moet je het gewoon niet doen en lekker kruisjes blijven springen. Het komt vanzelf wel :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:55

Gewoon lekker laag beginnen. Op de hoogte waar je pony gewoon overheen zou kunnen stappen. Zo zit je een klein parcourtje op. Ga pas hoger als je genoeg vertrouwen hiervoor hebt. Mijn tip, blijf je grenzen wel verleggen. Ben je bang voor een stijltje, zet er dan toch ééntje op.

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:57

Lara_Silver schreef:
Gewoon lekker laag beginnen. Op de hoogte waar je pony gewoon overheen zou kunnen stappen. Zo zit je een klein parcourtje op. Ga pas hoger als je genoeg vertrouwen hiervoor hebt. Mijn tip, blijf je grenzen wel verleggen. Ben je bang voor een stijltje, zet er dan toch ééntje op.

ik zal het proberen bij mijn springles tanks _/-\o_

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:57

Ik vond springen ook altijd heel eng, totdat ik op een heel braaf paard mocht, daarna was ik er helemaal vanaf en nu vind het onwijs leuk :D Alleen jammer dat mijn paard geen natuurtalent is |o
Maar misschien kan je dus vragen (als je op de manege rijdt) of je op een brave pony mag zodat je het goed kan leren en het niet meer eng vindt.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:59

dan spring je toch geen stijltje?
Begin lekker bij het begin... een klein kruisje, om zelf je vertrouwen tekrijgen.
Zo gaat het van lieverlee vast beter en als je wat meer vertrouwen hebt, zal jedalijk ook wat hoger durven, of een stijlsprongetje

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:01

noahlady schreef:
dan spring je toch geen stijltje?
Begin lekker bij het begin... een klein kruisje, om zelf je vertrouwen tekrijgen.
Zo gaat het van lieverlee vast beter en als je wat meer vertrouwen hebt, zal jedalijk ook wat hoger durven, of een stijlsprongetje

tanks

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:03

Zet een stijltje naast een kruisje zodat je ze goed kunt vergelijken. Zet dan het stijltje nét ietsje lager of even hoog als het middenpunt van het kruisje en vertel je zelf dat ze even hoog zijn dus als je het kruisje kunt, je dan zeker ook het stijltje wel kunt!
Ik doe dat altijd met oxers (want ik heb een oxervrees ;) ). Ik kijk naar een stijltje wat hoger is en dan denk oooh dies niet eng, dan is die oxer ook niet eng want die is lager (hij lijkt alleen hoger;) ). Succes!