mijn pony gaat ervandoor HELP!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnekeBlaauw

mijn pony gaat ervandoor HELP!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 08:47

hallo allemaal,
ik zit met een probleem: als ik in de bak heb gereden gaat het gewoon goed maar als ik de bak uitstap....
dan gaat mijn pony /3 ervandoor dat is 2 dagen gelleden gebeurt ik weet niet wat er precies gebeurde maar ik weet wel dat we over de weg heen gallopeerde en uitgleden ;( |( hoe moet ik dit stoppen???
xxx mij

ps. we gaan al een sperriempje kopen... :j

Tammy_

Re: mijn pony gaat ervandoor HELP!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:51

Ik zie de reden voor een sperriempje niet?
Je pony kan geschrokken zijn, misschien tegen de rand van het hek gelopen, een vogel die opvloog... van een keer er vandoor gaan hoeft er niet direct iets aan de hand te zijn.
Of doet hij dit vaker?

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:53

ik zie ook geen rede voor een sperriempje. ben ook benieuwd of hij het vaker doet.
misschien komt het door dingen die ineens gebeuren.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:40

Heeft hij het met buitenrijden altijd al gehad? Of is hij dat niet gewend? Misschien is het een idee om je pony eerst aan de hand mee naar buiten te nemen zodat hij kan wennen en dat een beetje opbouwen. Of samen met een ander paard gaan en als dat lukt evt iemand ernaast op de fiets. Het kan zijn dat je pony het eng vind.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:38

Sperriempje is daar echt niet voor bedoeld! Je snoert zn mond zodat die niet meer open kan, als hij zn tong over het bit doet.
Als hij vaker ervandoor vliegt buiten, moet je als je buiten begint te rijden zachtjes knijpen, en zelf niet gespannen zijn. Denk niet 'straks gaat hij er weer van door' maar denk 'deze keer gaat ie goed!' (werkt :j ).
Ga dan niet vanuit de bak naar buiten, maar direct naar buiten.
Of het kan ook nog zijn dat hij energie kwijt wil. Ren hem dan lekker uit in de bak, en stap dan buiten verder uit.
Of hij schrok gewoon...

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:46

sperriempje snap ik nie helemaal, dat helpt denk ik niet echt.... wat je kan doen zodra je voelt dat hij weg gaat schieten hem omkeren zodat hij weer met zijn gezicht naar de bak toe staat, dan moet het paard weer gaan nadenken i.p.v op zijn instinct af te gaan. gebeurd het vaker?