Hulpen achterwaarts.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Hulpen achterwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 19:40

Hallo bokkers!

Omdat ik bijna door de L1 ben en ik daarom alvast wou gaan oefenen op het achterwaarts ben ik aan het proberen geweest dan VOsster gaat reageren op het woordje 'terug'en dan achteruit te lopen. Maar ik wou het nu ook graag eens proberen als ik op mn Vosster zit. Ik weet niet helemaal precies hoe ik mn paard de hulpen moet geven van achterwaarts want die oefening heb ik eigenlijk nooit hoeven doen. Ben nog nooit L2 geweest. :P

Zouden jullie een beetje uitkunnen leggen hoe ik Vosster dit kan leren en zelf goeie hulpen kan geven?

xx. :)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:59

de hulp om achterwaarts te gaan is een voorwaartse hulp (dus beweging), maar je vangt deze op aan de voorkant. Bij voorwaarts gaan sta je toe en bij achterwaarts sluit je aan de voorkant en zal het paard achterwaarts bewegen, omdat het aan de voorkant niet weg kan.

Gewoon met 1 stapje beginnen, bij elke achterwaartse beweging je paard de hemel in prijzen en dan komt het vanzelf goed. let wel op dat je goed afwisselt tussen halthouden en achterwaarts, want als je nu volop gaat oefenen op achterwaarts zal je paard met jou mee gaan denken en vanzelf achterwaarts gaan wanneer je stil staat. Dus echt proberen af te wisselen en alleen achterwaarts toestaan als je hem van voren opsluit

Dilan1993

Re: Hulpen achterwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:51

Ben het met Heukeltje eens :j ik leg zelf m'n benen een heel klein stukje naar achter, druk ze zachtjes aan en hou van voren tegen.

Maar idd niet teveel achterwaarts gaan, zonder het gewone halthouden te oefenen. Ik heb dat meedenkprobleem gehad met doorzitten. Ik ging altijd alleen maar doorzitten, 2 passen voor de galop. Op den duur kon ik niet meer gaan zitten, of m'n paard sprong al aan :')