Hoeken afsnijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dropsleutel

Hoeken afsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:16

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje
Ik ben dan wel een manege ruiter, maar op onze manege staat een super leuk paardje.
Maar als je een tijdje op haar gereden heb, een half uurtje, en je springt weer aan in galop, dan springt ze in de hoeken opzij.
Dan zet ik haar terug in draf, doet ze het wel weer..

Iemand hier tips voor?
Alvast bedankt!

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:02

Zweep in je binnenhand, binnenbeen er goed aanhouden, binnenteugel er goed aanhouden en met je been in de hoek duwen. En anders een tikje op de binnenschouder met je zweep. Dat is gewoon gezeik wat ie heeft aangeleerd omdat het toegestaan wordt door sommige ruiters. Niet zo zeuren en gewoon door die hoek!

Buffelduke

Re: Hoeken afsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:30

wat ook helpt is wanneer je door de hoek rijdt die hij afsnijdt meteen een volte erachteraan te doen en net zolang tot hij wél door de hoek gaat en dan rijdt je door en beloon je, dan weet de pony dat hij het goed deed. Wanneer die het weer probeert hoppa weer een volte erachteraan.

Voor de rest ben ik het helemaal met bovenstaande persoon eens.

Mon__Amie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:12

Ik ben het inderdaad ook met de voorgangers eens. Wat ook ken helpen is een balk scheef bij de hoek naarleggen. Dan heb je een soort ondersteuondersteuning.

Edit: typfout