Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Candeletta schreef:ik zou telkens maar 1 pas opzij proberen.
dus je geeft de hulp voor het wijken, tot ze een stap opzij doet, daarna gelijk rechtuit en heel goed belonen.. dit een paar keer herhalen. en daarna langzaam met een pas opzij uitbreiden.
Je zou het ook aan je instructrice kunnen vragen, want van hieruit is het best moeilijk om te zien of jij wel alles goed doet..
Je moet zelf heel rustig blijven.. want volgens mij is je pony een beetje bang. mijn paard deed het vroeger ook wel: als ik dan mn been naar achteren deed, ging ze er als een gek vandoor. ben toen heel rustig gebleven, heb dr ff geaaid en toen weer opnieuw geprobeerd, toen deed ze het altijd goed..

PriscaZ schreef:Ik zou beginnen op de volte. Voltes op je been kleiner maken en op je been weer groter. Dus niet op je handen! Met je teugels zorg je alleen dat de stelling intact blijft.
Als het op de volte goed gaat in draf, dan zou ik het vanuit de binnenhoefslag gaan doen. In het begin echt maar net binnen de hoefslag en terug erop duwen. Dat uitbouwen en ondertussen ook nog af en toe op de volte oefenen.
Als het naar de hoefslag duwen goed gaat, dan kan je gaan oefenen om eerder op te houden dan dat je bij de hoefslag bent. Dus vanaf een binnenhoeslag, stukje naar buiten en weer rechtuit rijden. Als dit eenmaal lukt, kan je voortaan op iedere plaats in de bak wijken en ook weer ophouden wanneer je dat wilt.
Als je dit dan nog het allerbeste wilt oefenen, doe je dat natuurlijk met een instructrice
Veel succes!