Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

merel90 schreef:.
@ duhelo: Ze komt gelijk bij het hoog rijden tegen de hand. Eerst werd dit minder naarmate ik haar daar wat langer hield, maar nu blijft ze zo.
Ik laat haar regelmatig tussendoor even laag lopen, maar dit kan ik wel nog meer doen inderdaad, dat ga ik meenemen!
@ sizzle: Juist van dat soort oefeningen wordt ze dus vervelend en druk. Ik vind het lastig hoe ik dit weer af kan laten vloeien, vaak wordt het door veel moeilijke oefeningen te rijden van kwaad tot erger. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Poeh, ik vind het echt lastig om dingen goed onder woorden te brengen of uit te leggen.. Zaterdag heb ik wedstrijd, misschien kan ik een filmer regelen zodat ik een filmpje kan laten zien om het te verduidelijken..

. Nu dus niet gedaan, en dan blijft ze wel teveel vasthouden in haar halshouding, ze laat de kaak net niet los. 
merel90 schreef:Duhelo, ik merk inderdaad dat zodra ik haar in de draf weer laag instel, ze ontspant en weer fijn is. Dus dan zou ik haar na een oefeningen gewoon even een paar passen laag moeten laten lopen en dan weer oppakken? Ik ga uitproberen of dat werkt!

... Waardoor mijn paard ook drammerig en niet fijn is. Wat TS in haar eerste bericht zegt op het oog ziet het er mooi uit maar zo voelt dat helemaal niet is bij ook het geval.