Ik weet niet of dit nu net onder praktijkproblemen valt, of onder wedstrijden.. Maar ik vond het hier wel goed bij passen

In de les en gewoon thuis met oefenen/trainen gaat alles super.. Ik rijd eerst even lekker los en dan gaan we pas aan het werk..
Wijken gaat tegenwoordig helemaal super, maar als ik op wedstrijd ga.. Dan is het een probleem.
Bij het afwenden stel ik hem eerst netjes recht en dan neem ik hem pas mee voor mijn been.
Nogmaals, thuis gaat dit perfect. Heel netjes allemaal.
Maar als ik dat gewoon hetzelfde op wedstrijd doet, gaat hij lekker galopperen en op het moment dat ik dan mezelf zwaar ga maken en met mijn zit en ophoudingen hem weer op wil vangen, dacht meneer ongeveer zoiets: Dan ga ik toch lekker half STILSTAAND galopperen..
Hoe die het voor elkaar krijgt weet ik niet en het ziet er stoer uit hoor, maar het is niet helemaal de bedoeling
En als ik de 2e proef begin doet hij het gelijk al bij groeten.. (afwenden. )
Nu ben ik eigenlijk totaal niet zenuwachtig.. Ik doe alles op mijn gemakkie en heb altijd ruim de tijd.. Ik ben niet extra streng in de proef, ook niet met losrijden.. Eerder is milder, maar wel consequent. Ik rijd met spoortjes van 1,5 cm (stomp knopje) en een dressuurzweep, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
Wat zullen jullie doen? Hoe lossen jullie dit op, thuis doet hij het echt niet.. En ik ben totaal niet gespannen . (te relaxed zelfs)
Hoe zouden jullie het netjes oplossen.
Ik snap wel de reacties van; als je hier onv. punten voor dit onderdeel rijd moet je gewoon een ander deel hoger scoren.. Tuurlijk..

Maar het gaat er mij even om hoe ik het in de proef netjes oplos. Zonder het rukpluksysteempje

Alvast bedankt!