Na lang nadenken en een paar bezoekjes aan de therapeut toch maar een topic geopend.
Ik heb namelijk al heel lang problemen met mijn houding en zit. Het afgelopen jaar is het ontzettend verbeterd maar nu ik netjes rechtop kan zitten dient zich een nieuw probleem aan, of misschien wel de oorzaak van dat ik altijd wat voorover leun.
Ik weet van mezelf dat ik mijn bekken kantel waardoor ik niet op mijn kont zit. Na veel oefenen & behandelingen van een therapeut kan ik nu makkelijk mijn bekken goed kantelen waardoor ik netjes rechtop zit. De laatste tijd heb ik meer dan eens 7's gekregen op mijn houding en zit. Maar, doordat ik nu dan mijn bekken kantel krijg ik heel veel last van mijn stuitje & mijn onderrug. Mijn therapeut weet eigenlijk ook geen oplossing hierop, vandaar dat ik benieuwd ben naar eventuele oplossingen.
Ik heb op mijn 9e mijn stuitje gebroken en daardoor zit hij scheef, met de onderkant naar links. Zo is hij waarschijnlijk weer vastgegroeid, maar wel scheef, hij was namelijk op 0,4 mm na afgebroken. Dit voel ik letterlijk zo prikken en dat voelt enorm naar. Dit probleem heb ik niet alleen met paardrijden, ook als ik lange tijd onderuit zit in een stoel of lang op de fiets moet zitten.
Zijn er meer bokkers met zo'n probleem of eventueel tips hebben om het op te lossen? Ik erger me namelijk heel erg als ik mezelf zie rijden en vind het ook compleet zonde van ''het plaatje''.
Twijfel nog of het hier of bij algemeen-medisch moet staan, mocht het verkeerd zijn bij deze excuus!