Ik heb mijn paard nu sinds half oktober. Ik heb in het begin alleen een hele grote fout gemaakt. De eerste paar keer dat ik in het bos en op strand reed liet ik haar een beetje gaan.
Ze mocht van mij lekker hard.
Nu heb ik het probleem in het bos en op het strand (op de een of andere manier niet langs de weg) dat zodra we in draf gaan dat ze gelijk hard wil gaan ik krijg haar niet meer rustig in draf. In stap is ze harstikke braaf. Langs de weg in de berm ook geen probleem in stap en draf. Dit heeft al tot een gevaarlijke situatie geleid in het bos waarin ik haar bijna niet kon stoppen en we tegen een duin opknalde. Gelukkig hebben paard en ikzelf er niks aan over gehouden. Door het slechte weer laatste tijd niet meer in het bos geweest vorige week weer geweest, maar ze doet het nog steeds dus we hebben bijna aldoor gestapt. In de bak hebben we helemaal geen problemen met racen en blijft ze netjes rustig. Me zwaar maken helpt helemaal niet en inhouden met teugel ook niet. En ik wil ook niet gaan zitten rukken in haar mond. Wie o wie kan mij helpen?Nog even ter info
-mijn paard is een 9 jarige fries
Ik krijg ook les met haar maar zij is er nu twee weken niet dus kan het niet met haar erover hebben.