Ik had geen ervaring met jonge paarden maar heb goede begleiding van mijn instructrice.
Echter lopen we een beetje tegen een probleem aan waar ik niet goed een oplossing voor weet. We hebben nu al een paar zaken geprobeerd maar ik zie niet echt verbetering.
Tijdens het rijden is hij braaf. Er is enkel 1 hoek van de piste waar hij ' bang' heeft. Nu was dat eerst de poort naar buiten, we hadden echt veel problemen om hem er normaal langs te krijgen. De hoek in ging niet, hij sneed de hoek steeds af. Ik moest hem de hoek in drukken met mijn been en hem juist 'geplooid' proberen te houden. Dit lukte niet, hij drukte zich er steeds uit. Soms lukte het wel, maar geen idee waarom dan wel en ervoor niet.
In de buitenbak heeft hij ook bang van de klinkers die op een palet staan naast de piste. Ik krijg hem er daar ook niet langs met mijn been. Hij plooit zich dan helemaal naar die klinkers toe.
Nu rij ik terug in de binnepiste en is de 'enge' hoek verschoven. Nu heeft hij bang vd stoel naast de poort ( de poort die naar de stallen leidt). Echter als er iemand in de stoel zit is er niks aan de hand. Is de stoel leeg is er langs gaan echt een drama. Linksom springt hij echt opzij en draait hij om. Rechtsom begint hij al aan de lange zijde te draaien ( komt zijn achterhand van de hoefslag) en gaan we zo schuin tot aan de poort. Hij valt dan bijna stil en dan moet ik echt moeite doen om hem vooruit te houden.
Vorige week heb ik sporen aangedaan, moest hem dan een por geven op het moment dat hij niet reageert. Hij ging er nu wel langs, maar het was een brok spanning. Als ik hem recht kan houden kan ik er redelijk langs gaan. Maar dat lukt echt niet elke keer. Het lijkt wel of hij zich fixeert op een punt en ik heb echt moeite om hem er door te rijden.
Iemand tips? ( hopelijk is mijn tekst duidelijk, vind het moeilijk om zo'n dingen neer te schrijven, uitleggen lukt nog net
)
zijn er als hulpstuk, niet om middeleeuwse tafferelen mee uit te halen...
)