Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xManon_ schreef:Is er geen andere manege in de buurt waar je eens zou kunnen kijken of ze daar uitgebreider les geven in plaats van zo bij de basis te blijven hangen?
En ik denk dat je gewoon spierpijn had in je been door het gebruik van spieren die je normaal niet gebruikt!
Neo2378 schreef:Ik rij nu ook ongv. 5 maanden.En ik maakte al kennis met beenhulpen op mijn eerste (privé)les.
Ik moet wel zeggen dat ik niet op een manege rijd...

Dan ist opzich ook moeilijker om op je zit te rijden Dilan1993 schreef:Neo2378 schreef:Ik rij nu ook ongv. 5 maanden.En ik maakte al kennis met beenhulpen op mijn eerste (privé)les.
Ik moet wel zeggen dat ik niet op een manege rijd...
priveles scheelt héél veel van een manegeles
ik heb ook leren rijden puur op teugelhulpen om te sturen en stoppen en beenhulpen om voorwaarts te gaan.
Ook ik heb pas 'echt' leren rijden sinds ik priveles ben gaan nemen met mijn eigen paard. Nope, ik kon absoluut geen volte rijden zoals het hoort. Ook op m'n zit rijden was mij niet geleerd. Maar ondertussen gaat dat veel beter, blijf ik bijleren en ben ik heel blij dat ik een paardje heb dat zo makkelijk aan de hulpen is
Nou geef ik ook wel toe dat manegepaarden niet altijd even goed aan de hulpen staan hoorDan ist opzich ook moeilijker om op je zit te rijden
Love_4ever schreef:Op mijn manege heb ik vroeger ook zo leren paardrijden, teugels sturen en been was stappen, aandraven of aangalloperen... Nu met me eigen 2 paarden heb ik pas echt leren rijden, en ben nog steeds in volle ontwikkeling.. Voel zo nu en dan nog net een beginner die er niks van bakt/snapt..
Vandaar dat je last had van je been..