Ik heb een probleempje met mijn paard. Ze is een merrie van 7 jaar, en het is een franse draver (maar enkel uitgetest, nooit meegedaan aan drafraces)
Het probleem is namelijk dat ik met haar niet traag kan galopperen. Vroeger had ze dit ook tijdens het draven, maar dit heb ik eruit gekregen door gewoon steeds mooi onderin te rijden.
Maar dus in galop racet zij altijd door de piste, of op de paden buiten. En ik krijg haar niet rustig. (ik weet dat ze wel traag kan galopperen want ik zie haar dit vaak op de weide doen, en ze heeft dit ooit ook eens gedaan onder zadel)
Maar in de piste is dit dus zeker en vast niet ideaal want ze kan soms haar bochten niet zo heel goed nemen. (ze stopt wel met galopperen wanneer ik dit vraag hoor)
Aan pijn aan haar rug ed. zou het normaal niet kunnen liggen aangezien zij op 3.5 jarige leeftijd een verzuurde rug heeft gehad. Hiervan is zij helemaal genezen, en elke keer dat de dierenarts aan de wei komt, wordt zij helemaal nagekeken. En ze heeft nooit ergens last van.
Ik weet dat grondwerk ook veel kan doen, maar het is een franse draver, (voor de mensen die niet bekend zijn met dit ras, dit zijn zeer gevoelige paarden) En zij is dan nog eens extra gevoelig, en angstig. (Niet zo'n geweldig verleden toen ze heel jong was) En dit resulteerd nu in het feit dat zij heel erg angstig is wanneer ik haar probeer te longeren. Haar dan dus rustig krijgen is nog moeilijker dan onder zadel.
Ook heb ik mij laten vertellen dat voltes rijden goed is om uw paard trager te laten gaan, maar ook hier heb ik een probleem. Zij heeft namelijk niet zo'n geweldig evenwicht (wel al sterk verbeterd doorheen de jaren). Zij is dus ook ooit eens met mij op haar rug gevallen, en ik ben onder haar terecht gekomen. En sinds dien ben ik niet zo voor die methode. In draf rij ik zeeeeer veel oefeningen, voltes, ... met haar. Maar in galop vind ik dit nog wat riskant.
Als iemand denkt mij te kunnen helpen zou ik heel gelukkig zijn!! (even ter zijde, ik train moeilijke paarden voor andere mensen, dus basiskennis heb ik zeker en vast wel hoor
)Alvast bedankt!
het zal misschien wat moeilijker zijn dan bij andere paarden, maar ik weet dat ze dit wel kan.