Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

schoentje schreef:Ik vind vooral bij happymouth bitten dat de mondhoeken kapot gaan, omdat er steeds een velletje tussen de ring en het plastick komt. dat is bij het ongebroken bit niet zo, omdat het plastick aan de zijkant wat breder uitloopt, maar vooral bij da watertrensen is het een ramp.
dan heb je verder idd nog het probleem met het kapot bijten.
Ik geloof zelf niet dat ze er zo'n happy mouth van krijgen...
(dit is trouwens bij elk bit) hij kwijlt eerst mn hele hand onder en doet dan pas zn mond open. ik heb weleens 5 min met mn vinger in zn mond staan duwen!
Hij gaat er echter niet meer door knabbelen of schuimen. Maarja, dat heeft hij ook nooit echt gedaan. Wat wel weer tot voordeel heeft dat hij hem niet stuk knabbelt. (ook gewoon altijd goed controleren en als er ruwe plekjes zijn: wegvijlen met fijn schuurpapier) ik vind hem er echter wel beter op lopen. Vooral in de winter vind ik het grote voordeel van dit bit dat je je paard geen koud stuk ijzer in zn mond hangt. Dat is ook een van de redenen dat ze er minder tegenaan zien om het bit aan te nemen. Het nadeel is gewoon dat zo´n bit een kortere levensduur heeft dan een metalen als je paard heel veel op het bit kauwt.