Afgelopen vrijdag menles gehad met mijn 13 jarige Fjord. Instructeur vroeg op gegeven moment of pony wel vaker onregelmatig was. Nou had ik zelf ook al wel eens het idee dat hij wat minder goed liep als ik de leidsels oppakte, maar omdat hij dat alleen deed bij kortere leidsels eigenlijk weinig aandacht aan gegeven. Ik rijd hem recreatief en door omstandigheden veel te weinig op dit moment. Ik heb hem een jaar en hij kende niet echt veel toen ik hem kreeg.(was altijd recreatief gereden, vermoedelijk in 2span ) Ben wel begonnen met aan het bit lopen enz. maar op een gegeven moment viel hij op zijn knieen. Toenmalige instructeur zei dat het kon komen door halsbouw. Hij zou misschien geen lucht krijgen bij het aan het bit lopen. Daarna veel met halflang teugeltje gedaan en nooit problemen. Nu wil ik hem wel weer gaan doorrijden, maar krijg ik het probleem van onregelmatigheid. Gisteren zelf weer geoefend en eigenlijk geen onregelmatige pas gemerkt. Wel fokt hij zich wat op bij het aan het bit rijden en dat uit zich in bokken op zweephulp en flink blazen door neus. Weet iemand hoe te handelen? Het zou ook gewoon conditiegebrek kunnen zijn, maar dat komt wel weer in orde.