drie weken geleden kon ik zo een eerste wedstrijdje starten. Maar ik wou voor mezelf nog wat meer bevestiging. Nou is het probleem dat mijn paard sinds een week op voorwaartse hulp blokkeert en de fout zal ergens bij mij zitten maar ik weet niet waar. Het is niet dat het paard het gevoel van lekker voorwaarts lopen niet kent oid. Ze kan prima ontspannen aan de teugel de bak rond, maar sinds ze blokkeert op m'n been hulp wil dat ook allemaal niet meer zo soepel. Wat er dus gebeurt is dat m'n paard volgens mij in z'n rug spanning krijgt, eigenlijk vanaf het moment dat ik opstap loopt ze niet voorwaarts. Harder aan sporen of tikken met de zweep heeft geen zin, dan 'duikt' ze alleen maar meer weg... Overigens is ze nog wel in elke gang te rijden, maar gewoon met veel spanning. Ik hoop op tips!
Veertjelove
Geplaatst: 18-12-11 10:48
wat voor sporen heb je ??
lovehannah
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-11 10:51
Veertjelove schreef:
wat voor sporen heb je ??
Geen, ik denk niet dat de oplossing zit in het gebruiken van meer hulpmiddelen. Daarmee los ik het probleem niet op.
Anoniem
Geplaatst: 18-12-11 10:51
Niet gevoeliger met poetsen op de rug, of warme plekken die je voelt oid? Klinkt als blokkade in de rug die opspeelt.
lovehannah
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-11 10:53
Sonja schreef:
Niet gevoeliger met poetsen op de rug, of warme plekken die je voelt oid? Klinkt als blokkade in de rug die opspeelt.
Ik zal d'r eens op letten. Ze is met poetsen met bij de schouders wel een beetje gevoelig. En nou weet ik ook dat mijn zadel niet helemaal top meer ligt, maar daarvoor komt binnenkort de zadelmaker.
KarinvdM
Geplaatst: 18-12-11 10:56
Zit je misschien (onbewust) teveel te knijpen met je knieën en/of bovenbeen waardoor je je paard op de rem trekt? Losjes zitten is erg belangrijk.
*typo
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 18-12-11 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Klinkt idd als een blokkade. Rijden even op een laag pitje zetten & wachten tot je zadelmaker is geweest. Als t aan je zadel ligt zou ik ook even een fysio laten komen om hem na te kijken en te helpen
Ik heb vandaag met mn veelzijdigheidszadel gereden en die ligt duidelijk beter, loste natuurlijk niet in een keer alles op. Maar ze nam al meer ruimte in het lopen, dus het is goed mogelijk dat het andere zadel echt niet goed ligt.