Zwakke enkels welke beugels?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Zwakke enkels welke beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:10

Ja ja het is weer zo ver... 1x weer verstapt en weer mijn enkelbanden gescheurd en weer geheel ingetapet voor een week...
Dit is alleen niet de 1e keer maar al de 3e keer... van een been dan mijn andere been ook al een paar keer gehad...

dat zit dus niet mee daarnaast ook nog lichte hypermobiliteit dus tja... maar ik merk de laatste tijd dat het een beetje begint te irriteren met rijden...

Zijn er mensen met ervaring voor een ander soort beugels of zo iets??

Mijn excuses als het niet goed staat.

marion82

Re: Zwakke enkels welke beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:21

Je schijnt van die beugels te hebben die meeveren.
Het schijnt goed te helpen, heb er zelf geen ervaring mee.
Kan er ook even niet opkomen hoe ze heten, maar misschien kun je even zoeken met de zoekfunctie.
Is namelijk al eens eerder als tip bij iemand gegeven

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:23

Ik heb EZ-rides, met een breed en verend voetbed, maar daarmee klap ik nog steeds door mijn enkels. Ik lees dus graag mee, aangezien ik twee weken geleden ook weer door mijn enkel ben gegaan.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:23

ohhh dankje!!
Het is gewoon heel heel heel vervelend ik kan nu ook gewoon niet meer in mijn laarzen door mijn enkels omdat ze telkens ingetapet worden :(

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:23

WendyBZ schreef:
Ik heb EZ-rides, met een breed en verend voetbed, maar daarmee klap ik nog steeds door mijn enkels. Ik lees dus graag mee, aangezien ik twee weken geleden ook weer door mijn enkel ben gegaan.

gezellig samen op zoektocht!

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:25

Mijn enkels zijn ook niet meer geweldig na een hoop blessures door atletiek. Ik vind de Sprenger bow balance super. Geen last meer van enkel, knie en rug. Wel prijzig maar het verschil merk je al bij de eerste keer.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:26

JamieShanin schreef:
gezellig samen op zoektocht!

Yay :') Ik ben inmiddels wel wat langer gaan zitten met mijn beugels, dat scheelt wel iets. Verder heb ik oefeningen van de fysio om mijn spieren sterker te maken.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:29

fysio helpt niet voor mij door mijn hypermobiliteit pffft... fdkjfghef#4 jd zucht... :P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:34

Ik heb ook flexibele gewrichten, daarom moet ik mijn spieren sterker maken, zodat die meer op kunnen vangen. Als ik lekker wil zitten, zit ik met rechts eigenlijk al doorgeklapt. De spier in mijn kuit gaat dan dus ook protesteren.

Ik had anders deze wel eens willen proberen http://www.goedhard.nl/N_art_254.html maar zijn ook aardig aan de prijs en niet helemaal geschikt voor wat ik doe.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:32

Ik heb ook hypermobile enkels en ze allebei inderdaad ook al een aantal keer (zwaar)verrekt.. Fysio hielp inderdaad voor geen meter.. maakte het voor mijn gevoel alleen maar erger, het ging er op een rare manier van op slot zitten.. (Fysio heb ik een paar keer gehad nadat er wat verkeerd was geschoten toen ik m zwaar verrekte :P)

Ik heb geen speciale beugels, maar wel jodphurs die strak aansluiten op mn enkel en tot een paar cm boven mn enkels komen (die dingen bieden veel steun :) ). Met laarzen heb ik nog nooit gereden..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:36

De GPG beugels met veer aan de boven kant. Ideaal. Met de bow balance van sprenger blijf ik ook door mijn enkel gaan + dat hij niet genoeg stevigheid bied. Als je de GPG hebt heb je wel een ''vast'' voetje maar zit de vering erboven waardoor hij wel stabiel is maar perfect de klappen opvangt tijdens het rijden.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:40

Ik heb zelf de bow balance nergens meer last van :j ( ook erg fijn doordat het een breder voetbed is)
dus ik kan deze wel aanraden :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:40

Met laarzen zit voor mij wel steviger inderdaad :j Maar dat is met TREC en endurance niet echt handig :+

Juulhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:47

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:16

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:21

Ik rij nu steeds met mijn wandel'schoenen' die ik tot net boven mijn enkels voldoende zelf kan aanspannen dmv veters. Ideaal om nog chaps boven aan te doen & sporen, alleen heb je dan geen hak...

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:46

Ik heb beugels die lijken op de Bow Balance, ze zijn net zo flexibel als de Bow Balance, dus ook al die verschillende kanten op, maar ze zijn niet zo belachelijk duur. Ze zijn van het merk Intec. Ik heb ze bij de Hypotrend gehaald, maar de andere hypo winkels hebben ze vast ook?

Ik vind ze erg fijn. Ik heb sinds ik met deze beugels rij veel meer stabiliteit. Raar idee eigenlijk, omdat ze dus bewegen, maar ze geven echt een gevoel van stevigheid. Doordat ze mee bewegen heb ik ook het idee dat ik minder harde "klappen" krijg op mijn enkels en knieën. Als ik nu met andere beugels rijd, vind ik het zo'n negatief verschil!

Ik geloof dat die van mij zo rond de 60-70 euro waren. Ze hebben grijs plastic aan de zijkant, wat bij de Bow Balance zwart is. Het staat dus ook totaal niet storend.

Wat misschien ook belangrijk om te weten is dat het plastic/rubber geen beschadigingen veroorzaakt aan je laarzen of chaps en dat het heel makkelijk schoon te maken is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:22

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:56

kiki1976 schreef:

Deze kan ik ook aanraden. Zijn heel erg stabiel en hebben ook veel grip. Zijn ook veel prijsgunstiger dan Sprenger, alhoewel ik die wel beter vind. Ook de Sprenger Bow Balance heb ik goede ervaringen mee, deze beugels vangen de grootste klappen toch wel op, ik merk het verschil duidelijk met 'gewone' beugels. GPG beugels met veer vond ik niet zo prettig, had hierbij wel een stille beenligging, maar ik had niet het idee dat mijn voet nou zo stabiel in de beugel stond.

Ik raad je vooral bovenstaande (van kiki) of de Sprenger Bow Balance aan :).

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:02

Als het voor TREC of endurance is, waarom dan niet gewoon fenders en westernstijgbeugels? Heb je meteen meer steun aan je hele been en minder druk op je enkels.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:35

Het is mischien een hele domme opmerking maar.... In principe zou het niet uit moeten maken. Je steunt immers helemaal niet op je beugels, als je het goed doet. Lichtrijden doe je vanuit je bovenbenen, niet vanuit je beugels. Dus in dat geval kan zitles je mischien ook helpen, zodat je optimaal gebruik van je lichaam kunt maken. :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:39

Zonder laarzen rijden is een betere in dit geval, net zoals fysiotherapie.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:33

Lord_Ik schreef:
Als het voor TREC of endurance is, waarom dan niet gewoon fenders en westernstijgbeugels? Heb je meteen meer steun aan je hele been en minder druk op je enkels.

Ik rij al met EZ rides (breed en verend voetbed). Fenders wil ik niet ivm niet handig zijn bij bepaalde PTV hindernissen.