Hoihoi, ik zit met een probleempje, de meeste mensen vinden dat ik heel erg netjes rijd. Mooi hakken, billen, schouders. Maar als ik de teugels mooi op maat pak en 'echt' ga rijden ga ik snel naar voren hangen. Dit vind ik echt heel erg vervelend want als ik wedstrijden ga rijden dan kost dat punten op mijn manege. Ook krijg ik er ;ast van mijn rug van
xx
EliseXJoelle
Geplaatst: 15-12-11 15:06
Probeer voor je gevoel iets achter over te gaan zitten.
ik heb er ook heel erg last van je moet voor jou gevoel heeel erg overdreven naar achter zitten. mijn instructeur zegt altijd ga op je paard zitten alsof je de koningin bent en vooral met je schouders naar achter dat maakt al veel verschil
En alsof je een boek op je hoofd hebt, waardoor je niet naar beneden gaat kijken. Denk dat dat bij veel mensen een groot probleem is. Weet niet of jij het ook doet, maar als je jezelf erop betrapt is dat een punt om aan te werken. Inderdaad schouders naar achter, kin omhoog en naar voren blijven kijken.
Je zegt als je de teugels op maat pakt ga je naar voren hangen, miss zoek je te veel steun aan de teugel, probeer eens vanuit je zit te rijden en de teugel alleen gebruiken waar voor hij dient en dat is niet om jou in balans te houden, miss eens om zit lessen vragen in de manege
Past_Simple
Geplaatst: 16-12-11 17:18
Eens met midgie, Wat misschien ook nog te proberen valt is naar voren kijken, schouders naar achteren, en beugels een andere maat? Succes