Hoi Bokkers,
omdat ik in de lessen vaak het gevoel heb dat het te snel gaat voor mij en mijn paardje, ben ik er even mee gestopt, en probeer ik sinds kort de basis te verbeteren.
Hét heikele punt? Mijn paard kan niet eens een rechte lijn stappen

Ik probeer nu zo veel mogelijk op de binnenhoefslag te rijden, rij ook figuren en rechte lijnen.
Ik probeer mijn paard 'op twee teugels' te krijgen, ze is immers erg linksgebogen.
Maar, doe ik dit wel goed?
Voorbeeld rechte lijn: ik hou mijn teugels matig lang, en probeer altijd op beide teugels evenveel contact te hebben, ook al betekent dit dat ik soms de ene teugel meer naar mezelf moet toehalen of even wat meer naar voor doen. Zwalpt mijn paard naar links, dan duw ik met mijn rechterbeen, zwalpt ze naar rechts, dan duw ik haar weer wat naar links. Loopt ze rechtuit, dan duw ik niet meer. Ik probeer ook dan het gelijke contact op mijn teugels te houden. Ik probeer dus niet teveel te knijpen in mijn mijn rechterteugel bij naar links zwalpen, en omgekeerd.
Is dit een goede manier? Hebben jullie tips of opmerkingen? Ik hoor het graag!
P.S.: over het stoppen met instructie, ik had soms het gevoel dat er erg veel 'moest' bij mijn oude lesgever. Dat werkt uiteindelijk bij mijn paardje verkeerd (ik ken haar afstamming en de bijhorende karakterkenmerken
) en bij mij ook, ik raakte enorm gefrustreerd. Omdat we vooral fijn willen rijden, heb ik de instructeur opgezegd, en krijg normaal elke week 'les' van een vriendin van mij, geen officiële instructrice. Vandaar ook mijn vraag hier voor tips. Wij weten allebei wel wat, maar je bent nooit uitgeleerd 
Edit: foutje in mijn tekst!
En ik heb ook nog eens niemand om het filmpje te maken