zwaaien met staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveTessa

zwaaien met staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 16:26

Hallo iedereen

Ik heb een probleem mijn paard zwaait heel veel met haar staart tijdens het rijden maar ook als ze gewoon loopt aan een touw of vrij in het land .
mijn probleempje is dat er op wedstrijden soms naar wordt gekeken als zijnde het verzet,maar ze doet het altijd en ik weet ook niet hoe het haar af moet leren .
de ene jury zegt er niets van en krijg dan ook hogere punten op mijn proef en de ander geeft lagere punten omdat ze het als verzet zien.
heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee of een oplossing voor het probleem. paard is verder goed los in haar lichaam en is ook onderzocht op lichamelijke problemen maar kwam niets uit .Dus heb je de oplossing vertel dat even want het lijkt wel minder ontspannen

bvd

Amiigo

Re: zwaaien met staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:07

Daar is denk ik geen oplossing voor :=

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:10

nee, dat is denk ik een tik of ze moet permanent last hebben van vliegjes of jeuk maar dat zou ik niet weten

{staart luizen :+ }

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:12

Heeft ze niet ergens pijn als ze loopt?

Jojoow1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:54

antje_vip schreef:
Heeft ze niet ergens pijn als ze loopt?

Met de staart zwaaien wil niet zeggen dat ze pijn zou hebben als ze loopt,
ik denk eerder aan de zaken die hierboven dus al gezegd zijn..
veel succes

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:45

kan chronische rugpijn zijn, of zelfs last van een voetje, DA naar laten kijken.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:55

TS verteld dat het paard lichamelijk nagekeken is, ik denk dus niet echt dat het zin heeft om (misschien nogmaals) de dierenarts erbij te halen, als het al onderzocht is.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:40

Ik denk dat je er dan toch nogmaals iemand naar moet laten kijken. Bijvoorbeeld een osteopaat of iets dergelijks.

Ik zie onrustigheid met de staart altijd al een symptoom. Het kan bijvoorbeeld ook stress zijn maar meestal duidt dit op een rugprobleem. Ik ken ook een paardje die het hevig deed, e inderdaad niet alleen onder het rijden. Na goede behandelingen en op een andere manier bereden te worden deed ze het niet meer ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:42

Ik lees dat het een merrie is en daar wil dat wel eens vaker voorkomen. Denk niet dat je er iets aan kunt doen behalve heel goed kijken wanneer ze gaat zwiepen om te zien of er toch een oorzaak aan zit.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:01

hou eens een dagboekje bij. Dat zwiepen kan heel goed in verband staan met de hengstigheid.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:25

mijn paard doet het wel eens als ik nieuwe dingen aanleer en dingen wat hij dan wat moeilijker vindt , dus het hoeft niet altijd iets lichamelijks te zijn.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:41

crystal1 schreef:
mijn paard doet het wel eens als ik nieuwe dingen aanleer en dingen wat hij dan wat moeilijker vindt , dus het hoeft niet altijd iets lichamelijks te zijn.

nee sommige doen het uit irritatie van de ruiter of als ze geen zin hebben en niet willen lopen ofzo en idd wat moeilijks

zolady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:23

ik denk dat het meer irritatie is naar de ruiter ja. mijn paard deed het ook vaak bij aanspringen in galop of een tik van de zweep.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:26

Jah, die van mij slaat met z'n staart wanneer ik mijn zweepje gebruik, wordt ie chagrijnig van :P

Maar ik denk niet dat er echt een oplossing voor is. Heb je een filmpje?

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:31

Mijn ruin heeft dit soms ook weleens met rijden, denk dat het ook gewoon uit irritatie/chagereinen (naar ruiter toe) of geen zin is hoor hoeft niet altijd maar medisch te zijn.