heeft hij springtechniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_Ibisco

heeft hij springtechniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 15:10

hey,

even wat info over mijn paard:
het is een lusitano, een 17-jarige ruin, 1m60. er is vroeger nooit echt mee gesprongen omdat hij afremt voor zijn sprong en daarmee dachten ze dat hij niet kon springen. maar hij heeft geen schrik van de balken want hij draaft en galopeerd er rustig over.
ik heb mijn paard vandaag eens laten vrijspringen want dat was nog eens lang geleden, we zijn rustig begonnen, eerst 60cm en daarna opgebouwd. hij heeft nog wat problemen met het inschatten van de afstand en ik vraag me af of hij een goede techniek heeft. hij vouwt zijn voorbenen snel mooi op, tot zo goed als tegen zijn borst (net iets voor waar de singel normaal ligt) en zijn achterbenen trekt hij ook heel hard op maar als ik naar springfoto's kijk zie ik dat niet bij andere paarden, dus is dat wel goed? hij springt ook wat veel te hoog. op het einde lag de balk op 1 meter maar hij sprong een goeie meter 30.
als de balk op 90cm lag en hij ging er in galop naar toe dan remde hij af tot hij draafde en sprong er dan met nog vrij veel overschot over. is dit wel goed dan? het lijkt zo raar.
ik heb geen foto's kunnen nemen omdat ik alleen was op de piste maar ik zal proberen om de volgende keer foto's te nemen zodat jullie het kunnen zien.

Amrah

Re: heeft hij springtechniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:13

Misschien is het makkelijk om een filmpje te maken dat is makkelijker om te beoordelen :)

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 15:16

Amrah schreef:
Misschien is het makkelijk om een filmpje te maken dat is makkelijker om te beoordelen :)

zal ik de volgende keer proberen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:53

Remt hij niet af omdat hij pas op het laatste moment ziet hoe hoog de hindernis precies is?
Dan kan het namelijk best zijn dat hij, naarmate hij meer ervaring krijgt, ook vloeiender gaat springen :)

(Dat hij zijn benen zo optrekt is waarschijnlijk omdat ie de hindernis écht niet wil raken, maar het lastig in kan schatten en dus maar ze goed optrekt, want dan zit ie in elk geval goed. Dat kan ook de reden zijn dat hij zo hoog springt?)

Evi_Ibisco

Re: heeft hij springtechniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:07

ja dat kan, hij springt wel vaker hoger dan hij zou moeten. alleen krijg ik dan van mensen de commentaar dat hij totaal niet kan springen maar een paard springt vanuit draf toch niet zomaar over 90cm met nog overschot? allee dat denk ik toch niet.