Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
saswes schreef:Nou ik hoop niet dat je op de lendenen gaat zitten hoor. Het is wel zo dat je zonder zadel eerder geneigd bent om in stoelzit te zitten, dus misschien iets verder naar achteren dan normaal met je gewicht. Maar op de lendenen?? Mijn paard zou me er dan meteen af mikken.
Dromy16 schreef:Mijn paard doet met gewoon rijden (dus met al het tuig op) erg moelijk over nageeflijkheid terwijl ze eigenlijk M2 geweest is.
Maar als ik er zonder zadel opstap doet ze het zo zonder dat ik er echt om vraag ik heb dan alleen een beetje druk op de mond.
Dromy16 schreef:Mijn paard doet met gewoon rijden (dus met al het tuig op) erg moelijk over nageeflijkheid terwijl ze eigenlijk M2 geweest is.
Maar als ik er zonder zadel opstap doet ze het zo zonder dat ik er echt om vraag ik heb dan alleen een beetje druk op de mond.
annebe schreef:Nagevelijheid zonder zadel zou je juist goed moeten voelen, want dan komt zijn rug eronder.
aeolusnr1 schreef:Dit is eigenlijk wiskunde, dit zal je leren in school, onder het vak Fysika.

Sammie schreef:aeolusnr1 schreef:Dit is eigenlijk wiskunde, dit zal je leren in school, onder het vak Fysika.
In Nederland heet dit vak gewoon wiskunde
Als je paard zonder zadel wel nagevelijk is en met zadel niet. Dan ik er verder vanuit dat je goed weet wát nagevelijkheid is en hoe je het krijgt.. is je paard met zadel ook nagevelijk? Want dat begreep ik niet helemaal. Als dat niet zo is en als je dat niet voor elkaar krijgt past het zadel dan wel?

Langcara schreef:Ik vind doorzitten op een niet nageeflijk paard niet zo verstandig, of dat nu wel of niet met zadel is. Een niet nageeflijk paard laat je namelijk niet zitten. En dan stuiter je dus wat meer, en omdat dit ook vervelend is voor het paard, gaat het zijn rug nog wat wegdrukken om zichzelf te beschermen. En dan ga je nog harder stuiteren, en het paard gaat zich nog meer drukken.... Je komt in een neerwaartse spiraal. Maar op een nageeflijk paard kun je altijd wél doorzitten. Met of zonder zadel.