Kantelen van mijn voeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toykuh0

Kantelen van mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:55

Even een gekke vraag.

Ik lees altijd wel over ruiters die problemen hebben met tenen naar binnen te houden. Zo ook ik hoor.

Echter heb ik ook gemerkt dat ik mijn voeten kantel zeg maar.

Ik rij in principe op de buitenkant van mijn voeten.
In de stap kan ik dit nog enigszins controleren.
Maar in de draf en galop......

Ook als ik sta of loop is dit. Goed te merken aan m'n laarzenmet hakken.
Deze slijten ALTIJD schuin af. De schoenmaker is wel blij met mij...

Als ik loop steek ik mijn tenen ook naar buiten(vooral rechts).

Hoe is dit het beste op te lossen met het rijden?
Is dat een kwestie van knieën meer in het zadel houden?

Zit zelf te overwegen om langs een podoloog te gaan.
Dit kan alleen via doorverwijzing van de HA heb ik begrepen?

LizzyO

Re: Kantelen van mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:47

Een bezoekje aan een podoloog en je zelf eventueel zooltjes aan laten meten is idd niet zo'n slecht idee. Als je houding zonder paard al niet best is, zal het met paard niet beter zijn. Daarnaast is het niet zo goed voor je eigen gewrichten als je niet recht loopt en kun je daar op den duur last van krijgen.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:50

Ik zou zeker langs de huisarts gaan om een doorverwijzing te vragen!! Op de manier hoe je nu loopt is abosluut niet goed voor je gewrichten/pezen ect. Ik herken het wel, mijn laarzen slijten ook onwijs schuin af. Ik heb ook jaren geleden zolen aan moeten laten meten, zodat ik weer op een juiste manier ging lopen.

Wat je voor nu op het paard zou kunnen helpen zijn schuine beugelblokjes, daarmee plaats je je voet wat naar binnen, en ga je meer op de binnenkant van je voet leunen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:40

Ik loop van nature altijd op de binnenkant van mijn voeten. Dit deed ik als kind al. Ik heb het zelf een beetje gecorrigeerd maar ik ben het intussen weer gaan doen. Ik merk het aan de pijn aan de binnenkant van mijn voorvoet. Ik denk dat ik een keer naar een podotherapeut moet voor steunzooltjes die aan de binnenkant verhoogd zijn.

Voor jou is het misschien een optie om in jouw stijgbeugels een schuin rubbertje in te doen dat maakt dat je gewicht meer terug naar binnen gaat.