midgie schreef:Een instructrice die jou 40 x laat aanspringen?
Dan vraag ik me af heb je wel de juiste ??
Zij zou juist aanwijzingen en oefeningen moeten geven om het paard wel juist te leren aanspringen, wat doe je aan de basis oefeningen , ben je b.v aan oefeningen aan eht doen zoals schouder binnen en travers?
De travers kan jou goed helpem om juist aan te springen, maar dan zal de stelling en buiging ook ok moeten zijn en dat heb je niet als je in contra galop aan springt ga je bewust worden van de benen van het paard en ga zorgen dat je die onder controle ga krijgen met jou zit en beenhulpen en dan kan het best zo eens zijn dat je voorlopig niet moet gaan galopperen en dier is daar technisch nog niet aan toe , is idd nog jong en zeker buiten op rechten lijnen zal het lukken, maar dan heeft zijn zijn eigen balans, maar jij wil neem ik aan werken aan een juiste balans ? miss eens van instructrice veranderen een die jou ook de theorie kan leren en niet 40 x het over laten doen, daar leer jij niks van en bedenk eens wat voor energie dat voor het paard is, als jij niet kan opdrukken hoef je dat toch ook niet 100 x te doen , want dat kun je niet zo werkt dat ook bij een paard, hij heeft moeite . leg hem dan uit hoe hij dat kan leren maar dan zul je bij de stap moeten beginnen en daar is je instructrice voor lijkt me
Nou het gekke is hij heeft al die tijd dat ik aan het lessen ben goed de galop gekund, maar ik denk ook dat het de loop van omstandigheden waren, want naast mij was een paard helemaal door het lint aan het gaan, en mijn paard kennende blijft hij hen in de gaten houden, je voelde ook met rijden dat hij alsmaar die kante op wilde gaan, hij was gewoon echt aan het klieren.. toen dat paard weg was ging het wel vrij snel beter.., en dat 40x aanspringen dat was bij wijs van spreken, zo leek dat omdat het zo voelde waren zo gespannen bezig, 40x voltes rijden in galop houd ik niet vol maar mn paard ook niet;).
maar iig bedankt voor je info:).. weet nu iig ook hoe je het zelf kunt zien, want dat heb ik mn instructrice niet eens gevraagd omdat mn paardje en ik zo bezig waren, ik bedacht me vanmorgen van misschien dat ik het eens op bokt kan vragen, zodat ik morgen gelijk es kan kijken of ik dat dan ook kan zien ( heb pas over een week weer les, dus dit was sneller)..
toch bedankt!